BUKTI KERAJAAN SELANGOR ZALIM! 15 BULAN PEKERJA TIDAK DIBAYAR GAJI!

Sedih aku tengok pekerja-pekerja Unisel dibawah JNSB ni. Dah fifteen bulan gaji mereka tak dibayar. fifteen bulan beb. Ni raya dah nak dekat ni. Macamana mereka nak meraikan Aidilfitri ni? Langsung takde hati perut la kerajaan Khalid Gagap kat Selangor ni.

Bila hal Rafizi bukan main laju lagi Khalid nak unite Rafizi Lembu tu 5 juta untuk kes dia yang dah memang terang-terang salah dan melanggar undang-undang. Kan ke baik kalau duit itu diguna untuk selesaikan masalah pekerja-pekerja ini? Dimana Keadilan dan Kebajikan korang wahai PKR? Mana? Korang menzalimi rakyat negeri Selangor yang berkerja dengan korang ni.

Kesian aku tengok mereka-mereka ni, marilah kita baca apa yang ditulis oleh Perak Today kata bawah ni:

Selama fifteen bulan pihak pengurusan UNISEL tidak bayar gaji kami.

Itu antara keluhan pekerja dan kontraktor Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) hari ini yang berdemonstrasi secara aman bagi menuntut pihak Universiti Selangor (Unisel) dan kerajaan negeri membayar gaji mereka.

Difahamkan setakat ini, pihak UNISEL yang kononnya mempunyai aset yang banyak tidak mampu membayar gaji pekerja malah mempunyai hutang yang difahamkan menjangkau hampir RM15 juta.

Salah seorang pekerja Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) yang ditemui Peraktoday.com, Nurul Hayati Mustafa memberitahu tahu sejak Julai 2011, kesemua mereka tidak dibayar gaji seperti yang dijanjikan oleh pihak Unisel mahupun kerajaan negeri.

Malah, elaun serta bayaran kerja lebih masa juga tidak dibayar sehingga kini hingga menyebabkan kesemua pekerja terbabit mengalami kesusahan.



Kerajaan negeri sebelum ini kata Unisel tidak mempunyai masalah kewangan tetapi mengapa gaji kami tidak dibayar selama fifteen bulan.!

Pekerja JNSB semua di kalangan penduduk tempatan dan kami nak tahu mengapa Menteri Besar Selangor melakukan perkara sebegini di mana ketelusan beliau sebagai pemimpin dalam membela nasib kami.

Kami nak tahu mengapa Unisel tidak ambil berat akan isu inimalah pihak JNSB telah banyak kali menghantar surat yang meminta kerajaan negeri atau lebih tepat MB sendiri untuk respon, katanya.

Hayati menambah, sejak bulan Mac lalu, pihak pekerja telah menghantar surat kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk memaklumkan berkaitan isu gaji ini.

Namun katanya, sehingga ke hari ini tiada satu joke daripada ratusan surat yang dihantar kepada Khalid itu dibalas dan pekerja di situ terus dibiarkan tanpa dibayar gaji.

Read more...

No comments: