FUYOH! GUAN ENG HARAMI SAPU TANAH RAKYAT DEMI KEPENTINGAN PERIBADI!?

Aku nak tergelak joke ada tengok penipuan Lim Guan Eng pasal tanah untuk dibuat rumah kos rendah pastu dia tukar kepada Hospital swasta tu! Bukan apa bila MCA bubuh dia kaw-kaw, dia kata itu memang tanah untuk buat hospital swasta. Bangang punya Guan Eng, kau nak tipu sapa ni?

Semalam bila MCA melalui TV3 bongkar pasal isu ini dan blogger Pisau, klik sini. Aku joke cari-cari la info pasal benda ni, last-last aku dapat tahu yang Guan Eng nak bina Hotel dan Hospital kat tempat yang sama. Eh, itu kan tanah untuk rakyat yang susah, kenapa nak buat Hospital Swasta dan Hotel kat tanah tu?

Bukan ke cinabeng yang koneknya kecik ni selalu kata DAP buat kerja untuk rakyat? Ini apa cerita? Tanah yang sepatutnya menjadi hak rakyat yang susah Guan Eng kasi kat pemaju untuk buat Hotel dan Hospital. Tanah tu tak le besar mana pun, kalau dibuat flat ramai la orang susah dapat tinggal kat sana tapi Guan Eng mana peduli.

Dia tetap bagi pada sayarikat Swasta demi untuk buat keuntungan besar, Guan ENg kantoi paling besar sekali bilamana Kementerian Kesihatan sudah joke meluluskan leseb untuk Hospital Swasta tu dibuat di tanah tersebut!

Khabarnya Guan Eng dan DAP dapat RM9 juta untuk understanding hospital ni, cuma aku pelik, macamana Guan Eng nak buat Hospital dan Hotel ditanah yang sama? Adakah bawah Hospital dan atas Hotel? Wah, hebat kan? Idea luarbiasa yang menganiaya rakyat Pulau Pinang. Kali ini Guan eng extremist dah memang kantoi.

Wahai orang Pulau Pinang, korang bangga ke kena tipu dengan harami yang datang dari Johor ni? Sampai bila lu orang mau kena tipu?

No comments: