CILI KASI TARUK! AZHAR IDRUS DAH SEMAKIN SESAT! INI BUKTINYA

Aakj malas nak ulas panjang..hehe puasa ni..cuma nak bagitahu pada puok yang taksub manusia kepada manusia lain..ILMU yang kita pelajari mungkin tak sehebat orang lain pelajari atau mungkin kita belum sampai ke bab itu..

Kita mungkin baru belajar 10 kitab..orang lain dah twenty kitab..kita belajar 1 kapal kitab..sedangkan ada 7 kapal lagi ILMU yang nak d gali...

Kita bukan ahli fatwa..kita tuju kearah taqwa..kalau setakat bertalaqi yang tak tahu siapa guru atau sekadar sebut saja 100 guru aku bertalaqi maka semua orang boleh sebut !! aakj pun boleh sebut..250 guru telah ku jumpai untuk belajar ilmu...hehe azhar sebut berapa dah guru dia bertalaqi ? lupa dohh ambo ni hahaha

Aakj juga hairan dengan sikap puok bengap ni..nama ada hadis menentang hadis yang lain..hadis berlawan dengan hadis yang lain..hadis menidakkan hadis yang lain..(tak sama dengan "pemansuhan" perintah Allah swt..seperti arak d haramkan selepas perintah solat..dulu mabuk pun boleh solat...bila perintah arak haram turun maka dengan sendirinya solat dalam keadaan mabuk tidak d benarkan..)...hehe tak niat nak ngajar ni..aakj bukan ustaz..baru nak start..

Lihat balik soalan yang d ajukan kepada azhar..azhar tak paham..Islam ini indah..bukan main jawab je..tengok situasi apa maka soalan itu d ajukan..Nabi saw pernah terjaga agak lewat d waktu solat Subuh..Nabi saw solat juga..Jadi azhar jangan dok pikir yang dia saja yang betul..

Malas nak ambik kira bila Nabi saw bagitau "masa" paling afdal sahur..bila ? nak aakj jawab juga ke..hihihi..kita tanya kita jawab..dulu mana ada jam..ada Nabi saw kira tengok bulu roma..ada Nabi saw kira tengok benang..itulah hebatnya ISLAM..guna benda yang praktikal dalam menentukan masa...

Ada Nabi saw gunakan jangkamasa den! gan kira an masa membaca surah..contohnya "masa itu lamanya seperti kita membaca surah yaasin..."

Banyak sudut bila kita nak keluarkan fatwa..bukan boleh kita simply jawab...kita belajar jurusan apa ? janganlah kita berlagak macam kita tahu semua..itu riak namanya..benda ni nampak kecil tapi impaknya besar bila Ulama sebenar lihat bahawa "ulama" ciptaan parti rendah ilmunya.

Teringat masa aakj bersembang dengan Ustaz Fathul Bari tentang bagaimana FATWA terhasil dalam pembentukan sesuatu HUKUM..perghhh banyak lagi yang azhar idrus kena belajar...mehh lihat video ni



HOUSE PK: Artikel ini aku sedut melalui Paperwaris yang telah dinukilan oleh AAKJ. AKu tak faham dengan manusia yang sukakan Azhar Idrus ni, apa yang most appropriate dia cakap ek? separuh dari dia cakap kita tak faham, dah la tu, ada banyak receptive to advice outcome dia pakai, ke' la, kan la, tah apa-apa lagi la. Hadis pun dia tak mau terima.

Wahai Rakyat Malaysia! jauhilah manusia bernama Azhar Idrus ni, sesungguhnya dia lebih anjing dari yang lain sebab dia suka menyesatkan anak-anak muda melayu Islam kita! Bertaubatlah Azhar Idrus.

No comments: