EMAIL BERAPI TENTANG ANAK MALAYSIA MEMBETULKAN POLITIK MELAYU!

Rumpun Melayu merangkumi Jawa, Batak, Mendeleng, Minang, Banjar, Alai, Murud, Temiang, Kadazan, Bajau. Orang Kelantan, Penang, Perak, Pahang, Terengganu, Melaka dan Negri Sembilan itu delek kenegerian. Orang Kelantan, kalau jumpa kawan satu negri, kawan lain ketepi punya. Logahat Penang pula memang renouned dalam pasukan seragam negara.

Di Negara Malaysia kita semua inilah anak bangsa melayu. Yang bakal mewarisi perjuangan bangsa dan negara. Jangan kira rumpun atau kenegerian atau bahasa. Yang penting bahasa Malaysia. Yang inilah sebenarnya orang Melayu ahli UMNO, kaum mejoriti yang berkuasa memerintahan Malaysia. Menteri Melayu. Agong Melayu, Sultan Melayu. Bukan macam parti PAS, DAP dan PKR, semua bangsa boleh masuk. Kalau mereka memerintah terbalik punya.

Inilah yang harus kena faham. Bila berparti dalam politik, yang penting mejoriti Melayu kena menang melebihi mejoriti lain-lain kaum. Sebab itu kena undi BARISAN NASIONAL. Wakil perti ada disetiap pelusuk negri dan daerah. wakil UMNO masih melebihi kota wakil Cina dan India. Kalau undi pembangkang wakil Melayu tak cukup hebat, ada tempat tak ada wakil. Maka tak penuhlah wakil melayu pembangkang yang akan di sokong. Sebab itu nanti wakil melayu pembangkang jadi kelas tiga, kerana tak cukup mejoriti bangsa. Yang peliknya melayu ada undi DAP atau PKR. konon nak berkuasa memerintah. Bila sudah dicuba, tebukti pembengkang memerintah, ramai kafir, cuma dapat melayu jadi mentri besar, sementara Exco lain banyak cina campur keling. Lihat Selangor dan Kedah, nasib baik tak Perak sekali. Sedihnya, sekarang semua sudah di halalkan dan berkuasa ikut sedap hati masing-masing. Masing-masing ada agenda tersndi! ri, tak sekata.

Ada parti UMNO yang solit orang Melayu pula, di kafirkan. Siapa lebih kafir kalau PAS joke iktirap parti DAP dan PKR., yang solit kafir. Ingatlah Nabi ada berpesan, Jangan suka kafirkan orang, kelak nanti sendiri yang kafir, sekarang sudah terbukti. Kalau PAS dapat kuasa merintah negri kelantan sudah 23 tahun tak laksanakan hukum Islam sepenuhnya, jadi kafir juga sampai sekarang.

Bergaduh pasal parti, bangsa Melayu kita yang terror. Bangsa lain, cina, India berpakat, bersatu. Mereka nak ubah Negara Malaysia ini, sudah hampir berjaya sekarang. Kalimah Allah, akidah Islam dipertikaikan. Salah siapa. Jangan salahkan orang lain. Sebab bangsa Melayu sendiri yang beragama Islam joke tak bersatu, tak berpakat. Ada majlis Syura, memberi fatwa sekejab betul, sekejap salah. Bagi kuasa Mursyidul pada Nik Aziz, dah tua, nyayuk tak sedar diri cakap dalam majlis Syura berdolak dalik.. Lagi bagus Timbalan Mursyidul, Harun Din tu. Beliau tetap pada landasan dan aqidah agama Islam. Bukan kerana PAS kerana tok guru, kerana Mursyidul. Semua jadi jauh lari daripada landasan keImanan dan Islam, sebab Taksub sangat dengan pati.

Memomokkan hanya parti PAS itu sahaja yang Islam, siapa nak tanggung. Akidah tak betul keluar daripada syariat Islam, Iktiqatnya hanya kepada pemimpin PAS, bukan kepada Allah. Sebab PAS, Pemimpin mereka menjamin Syurga. Pemimpin UMNO juga Islam, mereka hanya berkata benar, masuk syurga dengan amalan masing-masing. Syurga Neraka hak Allah, bukan hak manusia Banyak kisah dan tauladan yang diceritakan berkaitan orang yang tak disangka-sangka masuk Syurga. Mungkin artikal dakwah ana ini juga salah satu amalan membawa ke Syurga, Amin

Cerita pasal bangsa dan aqidah Islam, Melayu harus sedar. Menikmati kemajuan, memperjuangkan tanah air, menjaga kedaulatan bangsa dan kebajikan rakyat, bekerja dalam kerajaan dengan Industeri hasil usaha kerajan, memberi keistimewaan belajar dalam negri, luar negri, memberi bantuan, itukan menegakkan Syiar Islam. Kalaupun masih ada kemunk! aran sed ikit-sedikit kita baiki bersama, bukan terus tukar kerajaan. Bertindak melulu, bergaduh, kita yang rugi, bergolak, timbulkan huru-hara, cuma seronok, tetapi jadi malas, tak pandai, tak berjaya dan ketinggalan.

Melayu harus sedar bangsa kita kerdil tetapi di hormati di mata dunia, Mengapa rakyat sendiri yang masih mempertikaikan kebolehan dan keistimewaan yang ALLah telah beri itu. Setiap undang-undang, setiap perlaksanaan dalam negara, memperolehi kelulusan dalam mesyuarat Parlimen dan diperkenakan ke bawah Duli Yang Mulia Agong dan Raja Malaysia. Negara berpelembagaan, Negara mempunyai undang-undang, segala masalah, segala kekurangan boleh dibincangkan. Agong dan Raja bukan orang bodoh. Ada penasihat, ada pengawal, ada mufti, ada imam, ada guru semua cukup.

Wakil PAS kata, sistem negara ini ikut yahudi, sedangkan negara menuju kepada washotiah Islam. Peliknya sistem ini juga yang wakil PAS makan anak bini. Makan gaji wakil rakyat sistem ini. Semua kerja, cara pemerintahan Kelantan, dan Kedah, apatah lagi Penang sistem ini juga yang di pakai. Apa kurangnya. Sedangkan Sisitem ini yang di akui dunia, orang Arab, orang Islam, bangsa lain hormat-menghormati. Tetapi Melayu tak sokong, Melayu lupa diri, Melayu tak sedar diri, bagi gaji, bagi makan, enjoy, relek, masjid banyak, surau banyak, tak penuh juga, Hendak macam mana lagi.?

Pesanan Pemimpin dan orang alim, Jangan berbalah, jangan bergaduh, bersatulah. berunding, bermesyuwarah. Allah berfirman, Gunakan akal fikiran kamu, yang sebaiknya. Bukan ikut nafsu kamu yang mengikut Syaitan. Hadith Rasulullah meriwayatkan, Adalah bercelaru kepada umatku apabila menghukum untuk kepentingan sendiri dan kumpulannya sahaja, sedangkan hukuman/ tuduhan hanya dijalankan kepada hamba dan rakyat jelata. Kaum Yahudi dan Nasrani berazam, kalau orang tidak ikut agama mereka joke tak apa, asalkan boleh ikut cara dan kelakuannya. Yahudi berjanji, beri keyakinan, yahudi bagi duit, Yahudi berjaya, Pemimpin kita cair ikut cakap yahudi..habis kena TIBAI.(To! lak Insa n bernama Anwar Ibrahim .

Wassalamu Alaikum Warohmatullah, yang baik aku dipimpin Allah, yang kurang aku mengikut panduan dan keinsafan memohon pada Allah demi menjaga maruah bangsa, agama dan negara.

Terima kasih.

No comments: