Setan, Syaitan, Sultan (Part 2)



KDN mari kalu..susah aarrr...

Belum diharamkan lagi, kedai buku tak berani nak jual! Ayoyo Macha...apeda jadi? Tak baek tuduh KDN kacau! Hu hu



Dari Blog APA (klik)

Hari ini dalam sejarah beb!

Pebenderlah agaknya yang Abah conteng-conteng dalam buku tu ek(klik)?

Tidak bergerak sesuatu, melainkan gerak ALLAH.(klik)

Bab 6 -Peguam Diburu Oleh Raja - (mukasurat 155 - 166)

Antara isi kandungan

....Firaun berlawan dengan Nab! i Musa a .s. adalah sebaik-baik teladan yang boleh kitapelajari dari AlQuran kepada raja yang kejam, angkuh dan zalim. Apa jadi pada mereka yang membuat Allah SWT murka? Imam Ayatullah Rohullah Khomeni, pemimpin agung islam (Syiah) berjaya menjatuhkanraja segala rajaShah Iran yang dibantu oleh kuasa-kuasa besar dunia tanpa mengadakan revolusi berdarah menggunakan kaset dari Paris. Kini Iran menjadi Negara Islam yang maju biarpun lapan tahun Iraq memerangi Iran, yang kalah teruk dan yang mati kena gantung ialah Saddam Hussien, mati dalam kehinaan, jadipadang jarak padang terkukur. Siapa yang cuba memerangi 'wali Allah', Allah akan memerangi mereka.

Sultan Sir Abu Bakar ibni Daing Ibrahim(klik)
(1833 1895)

Segala-galanya di dunia ini adalah pinjam-pinjaman belaka. Kita manusia, tidak lebih dari seorang pelakun di pentas sandiwara. Apakah yang Yem hendak tamak sangat dalam hal keduaniian seperti ini? Mati semua tinggal. Bapa dia mati ada bawa apa-apa dalam kubur ke? Dia tak payah buat apa kerja atau berniaga untuk memiliki kapal laut, kapal terbang, berpuluh biji kereta mewah, ratusan juta kekayaan dan ribuan ekar tanah selain beberapa istana dan askar yang tidak dimiliki oleh lain-lain Sultan di Malaysia. Ada ke ulama yang mengingatkan dia, bila lagi nak pulang hak Allah yang ada di dalam simpanannya. 20% harta kekayaan, milik anak yatim, mereka yang menuntut ilmu, orang berhutang tak mampu bayar hutang. Sultan Mahmud Iskandar ada'foundation', ramai rakyat! Johor y ang miskin, susah nak dapat rumah PPRT, kalau tak ada rasuah. Bila nak jadi seperti Sultan Harun Amirul Rashid naik engine kapcai ke kampung tanpa life guard guna engine besar.

1832 - 1932

Alangkah baiknya jika mati seperti Almarhum Sir Sultan Abu Bakar yang meninggalkan Masjid dan legasi. Sultan Ismail raja yang lemah lembut disayangi rakyat, suka membuat taman dan cinta pada binatang. Sampai bila pun siapa yang buka sejarah tak akan lupa jasa Sultan Abu Bakar membuka dan membangunkan Johor. Sultan Abu Bakar mempelawa datuk saya Dato Syed Hassan garbage garbage garbage bin Ahmad Alattas membuka Johor, buka kebun gambir, nenas dan akhirnya membuka Madrasah Alattas.Manusia disuruh memilih jalan ke syurga namun terserahlah....

Korang boleh beli buku ni secara pos melalui email dua orang Pendekar Bujang Lapuk dibawah ni (samadakerajaanrakyat@gmail.comatauazmiapa@gmail.comdengan harga kalau tak silap Enam Puluh Hengget termasuk penghantaran dan percuma satu desire plastik.

kerajaanrakyat@gmail.com


Jom layan karaoke lagu ni
'Kita Menulis Bukan Kerna Nama'


Kenapa tetiba suara aku jadi tak sedap ni! Semalam ok jer.....he he

Setan, Syaitan, Sultan (Part 1)

Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: