PANAS BERAPI! MARI LIHAT KETELUSAN ALA DAP!

Sudah semakin sah, Lim Guan Eng, DAP dan Pakatan Rakyat menghalang Syed Mokhtar Al-Bukhari mengambilalih Pelabuhan Pulau Pinang kerana bangsa dan agama Syed Mokhtar Al-Bukhari. Untuk menyedapkan cerita, Guan Eng dalam kenyataannya berkata, usaha pembidaan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk mendapatkan Pelabuhan Pulau Pinang dipandang sepi oleh Perdana Menteri Malaysia.

Antara alasan-alasan yang dilihat sangat kelakar datangnya daripada Lim Guan Eng ialah, enggan membenarkan 'orang luar' mengambilalih Pelabuhan Pulau Pinang. Katanya lagi, Pulau Pinang tidak ketandusan 'anak negeri' yang boleh menyaingi Syed Mokhtar Al-Bukhari.

Menariknya, Lim Guan Eng tidak sedar, dia sendiri bukannya anak negeri yang telah dilantik sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Malahan perlantikannya selaku Ketua Menteri Pulau Pinang juga dibuat berdasarkan tipu helah sehingga menimbulkan konflik dalaman DAP Pulau Pinang. Hanya kerana dia anak Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung Kebangsaan DAP, maka pemimpin-pemimpin DAP Pulau Pinang terpaksa tutup mulut dan melakukan tentangan dari dalam.

Lebih menarik lagi, Pelabuhan Pulau Pinang adalah milik Kementerian Kewangan Malaysia. Syed Mokhtar dan Seaport telah membuat bidaan untuk mengambilalih pelabuhan berkenaan dan bidaan berkenaan telah dipersetujui oleh Kementerian Kewangan.... SAMBUNG BACAAN DI SINI

No comments: