PANAS! INI BUKTI GUAN ENG 'RAINBOW' TIPU DALAM HAL PENANG PORT!

Kat bawah ni ada petikan dari Perak Today Persatuan Wakil-Wakil Perkapalan Malaysia Utara (NMSAA), pemegang saham Pelabuhan Pulau Pinang. Mari kita lihat bagaiaman Guan Eng DAP dan Gerakan cuba menipu rakyat Malaysia!


Persatuan Wakil-Wakil Perkapalan Malaysia Utara (NMSAA), pemegang saham Pelabuhan Pulau Pinang menjelaskan ia tidak menentang penswastaan pelabuhan itu.

Kenyataan ini susulan laporan berita minggu lalu yang menyatakan pemegang saham menentang penswastaan itu.

Pemegang saham yang terlibat dalam bidang perkapalan, logistik dan yang berkaitan dilaporkan tidak bersetuju dengan penswastaan itu selepas sesi perbincangan diadakan di Komtar yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng, Isnin lalu.

Presidennya, Datuk Khoo Kay Huat, berkata persatuan itu yang mewakili 65 agen perkapalan di Pulau Pinang, Kedah, Perlis dan Perak tidak mahu isu penswastaan itu dijadikan sebagai permainan politik.

"Berdasarkan kepada perkembangan terbaru berkaitan cadangan penswastaan yang mendapat bantahan daripada pemegang saham, kami ingin menyatakan pendirian iaitu samada pelabuhan ini diswastakan atau tidak, ia berada di luar bidang dan kuasa kami.

"Kita juga ingin menegaskan bahawa kami tidak menentang penswastaan pelabuhan ini kepada mana-mana pihak asalkan pihak berkenaan dapat memberi kemudahan dan terus meningkatkan perkhidmatan yang disediakan," katanya.

Dilaporkan pada minggu lalu, kerajaan negeri yang diterajui DAP dan pemegang saham telah bersetuju dan meluluskan lima resolusi untuk membantah dan menolak penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada Seaport Terminal (Johor) Sdn Bhd yang dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary.

Resolusi itu menolak penswastaan Pelab! uhan Pul au Pinang kepada pihak luar tanpa merujuk kerajaan negeri itu, mendesak peruntukan RM353 juta untuk mendalamkan kawasan pelabuhan untuk kapal lebih besar berlabuh, mendakwa Seaport hanya berhasrat untuk menjadikan Pelabuhan Pulau Pinang sebagai feeder port dan mengubahsuai perkhidmatan feri sedia ada.

Satu lagi resolusi yang diluluskan ialah pelabuhan itu diserah dan dikendalikan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang.

Khoo mendakwa resolusi itu dibuat tanpa merujuk kepada pemegang saham.

Naib Presidennya, Ong Chiang Kheng, yang menghadiri mesyuarat di Komtar, berkata persatuan itu tidak bersetuju dengan beberapa terma dalam resolusi itu.


"Ia kelihatan ada persefahaman dan persepakatan antara pemegang saham mengenai resolusi itu tetapi secara jujurnya ia tidak berlaku," katanya.


Beliau berkata, persatuan itu mendapati resolusi telah disiapkan lebih awal dan merasakan ada bayangan dan campur tangan politik dalam isu itu.

Sumber: KLIK SINI

HOUSE PK: Korang tengok la macamana si Guan Eng Haramjadah tu politikkan isu ini? Sedangkan pemegang saham takde maslah joke dengan penswastaan, kenapa Guan Eng dan Gerakan bangsat tidak mahu pelabuhan ini diswastakan?

Apa design merek sebenarnya? Sebabnya mudah je Syed Mokhtar adalah orang Melayu/Islam, jadi sebab itulah Guan dan Gerakan serta sekutu mereka tak mahu pelabuhan ini dimiliki oleh seorang yang sangat kuat agamanya dan mereka tahu Tan Sri Syed Mokhtar pasti akan menaikkan dan memajukan lagi pelabuhan ini.

Korang masih tak percaya Guan Eng haramjadah ni racist?

Kepada pihak! kerajaa n pulak, tegaslah sikit, asyik dok ikut demand DAP je ni, leith la macam ni. Buat la apa sekali pun. Kalau dah mereka tak mahu undi BN maka mereka tetap tidak akan undi BN punya. Tolong la jangan terlampau ikut telunjuk DAP!

Sekarang dah terang lagi bersuluh bahawa pemegang saham tiada masalah dengan penswastaan, jadi kenapa perlu dengar cakap si extremist Guan Eng yang banyak skandal ni? Why? Kenapa? Boleh tak sesiapa terangkan pada aku?

Aku harap pihak kerajaan kena tegas dalam hal ini sebab kalau hanya kerana Guan Eng dan Gerakan serta janji palsu kononnya dengan tidak menswastakan Pelabuhan ini maka BN boleh mang balik Penang, maka kerajaan kena jadi lebih realisitik, ini adalah soal pelabuhan dan perniagaan, takde kena mengena dengan politik.

Aku juga harap perkara ini selesai dengan kadar segera, tak payah nak dijadikan isu Pelabuhan ini seperti isu Lynas, sedih la aku tengok bagaimana orang Melayu kita kena tindas dalam negara sendiri! Tolong la jangan jadikan bangsa melayu sebagai korban demi memuaskan bangsa yang tak pernah reti bersyukur ni!

No comments: