PANAS BERAPI! DEBAT NI HANYA SESUAI UNTUK 'POLITICIAN' MURAHAN JE!

MODAL orang POLITIK hanyalah DEBAT.. Siapa pale PANDAI berDEBAT walaupun tanpa FAKTA yang KUKUH, dialah peMENANG.. Siapa pale PANDAI berBOHONG diKHALAYAK ramai, dialah JUARA.. DEBAT sebenarnya sudah TIDAK ada NILAI lagi.. Acara DEBAT sama NILAInya dengan acara SABUNG AYAM, yang GAGAH berJUANG dan MENANG diMANDULkan manakala yang KALAH pulak diSEMBELIH dan diJADIkan LAUK! Namun, DEBAT masih menJADI PILIHan ahli-ahli POLITIK MURAHan yang tahu mereka sebenarnya GAGAL berKHIDMAT kepada RAKYAT.. DEBAT hanyalah 'CARMOUFLAGE' untuk TUTUP keGAGALan itu!

Kita SEBENARnya dah lama TAHU apa sahaja acara DEBAT yang diSERTAi oleh 'BOSS' Pemuda UMNO sebenarnya berTUJUAN untuk mengHERET UMNO ke dalam KANCAH POLITIK MURAHannya.. Sejak dulu lagi kita dok TANYA, apakah HASIL setiap kali dia berDEBAT dengan puak-puak PR? Apakah dia BERJAYA mengUBAH SOKONGan para PENYOKONG PR kepada UMNO/BN? BERANIkah 'BOSS' Pemuda UMNO ini memBUKTIkan dengan STATISTIK wujudnya perALIHan SOKONGan sedemikian RUPA? Atau joke setiap acara DEBAT yang diSERTAinya TIDAK lebih untuk memPROMOSIkan dirinya sendiri sebagai JUARA KELENTONG?

Yang NYATAnya, setiap acara DEBAT 'BOSS' Pemuda UMNO ini pasti akan diIRINGi CABARan untuk mengHERET sama DS Najib 'TERJUN' ke dalam KANCAH POLITIK MURAHan sebegini.. Nampaknya tak CUKUP dengan POLITIK WANG yang diPELOPORinya, DEBAT joke diGUNAkan untuk meMALUkan kePIMPINan PARTInya sendiri.. Semasa PEMIMPIN lain berTUNGKUS-LUMUS turun PADANG berJUMPA dan menyelesaikan masalah RAKYAT dekat-dekat PRU-13 ini, 'BOSS' Pemuda UMNO ini menunjukkan dia memPUNYAi banyak MASA untuk diBAZIRkan dengan KANCAH POLITIK MURAHan! sebegin i selain menabur DUIT untuk JAWATAN dalam PARTI..

Apa pun, terPULANGlah kepada DS Najib sendiri untuk menyahutnya.. Pada kita dan RAKYAT secara keSELURUHan, DEBAT sebenarnya TIDAK akan menyerlahkan HIPOKRASI seseorang PEMIMPIN di sesebuah KAWASAN yang diWAKILinya.. Apakah kePETAHan berDEBAT itu boleh menjadi 'KEY Performance INDEX' (KPI) untuk KHIDMAT seorang Wakil RAKYAT? Ye la.. Sesiapa joke boleh berCAKAP atau JUAL KELENTONG.. Tak payah pergi SEKOLAH atau masuk OXFORD pun.. Kalau DEBAT atau kePETAHan berUCAP diJADIkan KPI, dah lama dah NEGARA ini diPERINTAH oleh REJIM Lebai-Lebai DUNGU PAS! KAH!KAH!KAH!

Namun demikian, kita terTARIK dengan 'CABARAN' MODERATOR sesi DEBAT PTPTN anjuran Sinar HARIAN baru-baru ini.. DiFAHAMkan MODERATOR tersebut bernama Dr Maszlee MALIK telah 'MENCABAR' agar DS Najib berDEBAT dengan Penasihat PKR.. 'CABARAN' ini telah menjadi 'HOT' dalam MEDIA SOSIAL ketika ini.. BerSORAK puak-puak PR dek 'CABARAN' manusia SPESIS Dr. Aziz BARI ini.. Namun demikian, Dr Maszlee MALIK tentunya TIDAK BERANI dan TIDAK akan JADIK MODERATOR jika diANJURkan sesi DEBAT antara Penasihat PKR dan UMMI Hafilda Ali.. Betul tak?



KAH!KAH!KAH! Kalau dah SAMPAI 5 KALI mereka berDUA berTEMBUNG tempat CERAMAH, Penasihat PKR aje yang LARI - Apa MAKNAnya? 5 KALI tuh... Apa kata untuk KALI ke-6 ini diADAkan DEBAT dan Dr Maszlee MALIK dengan segala HORMATnya diJEMPUT untuk menjadi MODERATORnya? Kalau TOLAK, RAKYAT akan nampak HIPOKRASI seorang lagi PROFESSOR 'KANGKUNG' dari UIA!

Atau joke Dr Maszlee MALIK boleh jugak berKERJASAMA dengan PORTAL Agenda DAILY untuk mengANJURkan DEBAT antara Penasihat PKR dengan INDIVIDU ini? ->KLIK<-


Mungkinkah akan ada PANGGILan TELEFON daripada Penasihat PKR menJERIT "Eskay, where have been you? Where is my OMEGA watch?" KAH!KAH!KAH!

Malah, kalau nak diKIRA, memang RAMAI yang meng'OFFER'kan diri mereka untuk berDEBAT dengan Penasihat PKR seperti Senator EZAM, Datuk ZUL Nordin, Datuk Hassan ALI, Rahimi OSMAN dan Nallakarupan.. Kenapakah ianya TIDAK diSAHUT atau seKURANG-KURANGnya Dr Maszlee MALIK menawarkan DIRI sebagai MODERATORnya? Mana TAHU kot-kotla Penasihat PKR ada SEMANGAT?

Nukilan: Tukang Dok Peghati

No comments: