Terkini Isu Lahad Datu.

NONENONE
Penumpuan rakyat kepada kes lahad datu sememangnya luar biasa. Ia menjadi sensasi di media sosial. Berita online dan media sosial tak henti2 memperkatakan tentang insiden lahad datu dan kerisauan mereka terhadap pengakhiran yang akan berlaku ke atas sabah.

Rujuksiniuntuk siri pertama.

Telah kita ketahui design serangan keturunan sultan sulu ke atas sabah adalah disebabkan mereka mahu menuntut sabah. Mereka menganggap sabah tanahair mereka. Dan telah kita terangkan bahawa ia hanyalah tuntutan karut dan tidak berasas.

Bukan hanya sabah je yang mereka explain as tanahair mereka, bahkan beberapa daerah di sekitar indonesia joke mereka explain mereka punya. Mereka tak pergi berperang ke sa! na? Kenapa hanya menganggu sabah? Adakah kerana mereka memandang ringan kepada kekuatan tentera dan polis malaysia? Sebab itu mereka angkuh dan berkeras?

Lupakan.

Kerana tentera kita akan menyerang mereka secara besar-besaran selepas ini. Operasi melupuskan mereka dalam masa 24 jam akan bermula tak berapa lama lagi. Rujuk bawah neh ;
Difahamkan kawasan yang menjadi fokus utama serangan adalah Kampung Tanduo, Lahad Datu di mana ketua penceroboh, Raja Muda Azzumudie iaitu adik kepada Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram III bersama lebih 100 pengikutnya berkubu.

Ketika ini, anggota penembak tepat Tente! ra Darat ditempatkan di beberapa lokasi strategik danUtusan Malaysiadifahamkan, tiada lagi sebarang rundingan bakal dibuat sebaliknya misi kali ini adalah menumpaskan ke semua musuh.

Rujukan :http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130304/dn_05/Serangan-besar-besaran


Antara yang terlibat dalam operasi di sabah. Kita doakan keselamatan mereka
semua oke ;


6 anggota pejuang kita yang terkorban angkara serangan hendap ;

1. Supt Ibrahim garbage garbage garbage bin Lebar, (Caw Khas, Bukit Aman)
2. ASP Micheal Padel, (Caw Khas, IPD Semporna)
3. Sjn/D Baharin garbage garbage garbage bin Hamit, (Caw Khas, IPK Sabah)
4. Sjn Aziz garbage garbage garbage bin Sarikun, (BN fourteen PGA Tawau)
5. Kpl/S Salam garbage garbage garbage bin Togiran, (Caw Khas, IPD Tawau)
6. L/Kpl Mohd Azrul garbage garbage garbage bin Tukiran, (BN fourteen PGA Tawau)


Sumber : PDRM.

Menurut utusanterbitan semalam ada menyiarkan bahawa kedatangan sulu adalah secara berperingkat. Ruju! ksini. Mereka datang ke mari dalam 4 bulan yang lepas, duduk dan menetap disini. Tak mustahil warga2 sulu ini akan mengeluarkan taring sebenar mereka dengan menyerang rakyat [orang awam] dan pasukan keselamatankita.

Lihatla antara kenyataan yang diterbitkan di wall facebook kat bawah nehsebentar ;


Heran juga macam mana dapat lesen untuk bawa teksi?Kalau mereka iniwarga tempatan mesti ada ic baru boleh apply. Kalau warga tempatan patut bersama2 pasukan kita, negara kita bukan menentang kita.Adakah ini projek IC yang hangatdiperkatakan itu? Jika benar maka terbuktilah kita silap kerana memberikan mereka IC. Last2 mereka menentang kita di tanahair kita sendiri.

Bagaimana pula dengan indonesia2 dan bangladesh2 yang dah dapat IC?Tak mustahil suatu hari nanti depa explain malaysia neh depa yang punya. Ahh gila.

Sumber :https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151417340373046&set=a.315760538045.145669.215868293045&type=1&ref=nf

Dalam pada kita seme berjaga2dan risau dengan apa yang berlaku di lahad datu,media2 kita tak habis2 termakan denganpropaganda dari sebelah sana. Propaganda yang dimaksudkan ialahpropaganda melaga2kan rakyat malaysia.

Media manila menyiarkanbeberapa kenyataan yang mengai! tkan kej adian di sabahantara yang menjadi dalang ialah pembangkang. Parti pembangkang. Di sabah ada banyak parti pembangkang. Di malaysia joke banyak. Nama tak disebut.Siapa dan apa yang dimaksudkan dengan pembangkang.

Tetapi tup2 media malaysiameletakkan dsai la dalang yang dimaksudkan dengan menyiarkan gambar dia bersama2Nor Misuari. Adoi. Nak kukata bodohnampak macam keterlaluan tetapi dahmemaparkan sikap bodoh terpaksala juga ku katakan dikau bodoh.

Dsai akan mengambil tindakan undang2. Utusan dan tv3 self defend. Itupunhujah longgar. Suruh dsai samanakhbar manila. Hellooo, orangdi sana tak allude to nama individu.Randomly mentionpembangkang. Atas sebab apa DSAI perlu terasa dia yang diperkatakan oleh mereka2 di sana?

Takde sebab. Yang pelik kenapa TV3 dan UTUSAN yang terasa nama DSAI yang dinyatakan sehingga berani allude to sebarangan? Itu lue kenajawab sendiri dalam mahkamah la der. Pasti lue ada hujah tersendiri, takpe, kitasama2 dengar di mahkamah oke.

Lepas tue yang terkinisatu kenyataan Nor Miasuri yang tersebar mengenaiNajib adamenjanjikan tanahuntukwarga2 sulu. Atas sebab tidak sabar orang2 sulu ini merentasi sabah dan terus menuntut apa yang dijanjikan olehNajib itu.

Rujuk bawah ;



Kenyataan ini kenyataanNor Misuari. Ia diterbitkan oleh akhbar onlineyangaktif di filipina. Tiada sebab untuk aku percayakan kenyataan di atas. Mereka disana kejap2 kaitkan ia dengan pembangkang afterwards kerajaan! afterwa rds pembangkang afterwards kerajaan.Sudahnya di malaysia pembangkang vs kerajaan sebab masing2 saling tuduh menuduh dan menegakkan masing2 di jalan yang benar.

Jangan main2 denganjarum halus freemason bulletin illimunati apaseme jadah neh oi. Ahh tetiba. Apa kaitannya disini. Abaikan.

Apa yang pastiisu di atas cukup untuk diketengahkan kepada bloggers umno. Jadilah manusia yangberfikir. Hari neh media mereka kata pembangkang. Sebelum2 neh media mereka lapornajib. Tidakkah anda pelik disini?

Susah. Susah untuk aku upgradekan akal ko. Ko sendiri kena usaha ke arah itu. Jangan harapkanpada orang je la weh bloggers umno.Aku cadangkanmedia bn tukar la sikit lantikkanbloggers2 mereka. Amekla yang jenis cerdik2 sebagai bloggers. Kesian no aku tengok. BODOH SANGAT.

Apa yang pasti kita takboleh dan tidak patut sesama kita bertelagah dalam isu2 kritikal seperti ini. Sepatutnya pembangkang dan kerajaan tidak saling tuduh menuduh. Stresskan lebih kepada KERAJAAN. Dan BLOGGERS "Pakatan Rakyat".

Masih la! gi bermai! n sentimen politik dan mahu meraih undi. Orang akan sakit jiwa. Pembangkang joke terpaksa juga jawab kalau dah diasak dan didesak bertubi2 kononnya ada kaitan dengan keganasan.

Jangan dilupa kenyataan awal Hishammudin. Mereka bukan militan dan bukan pengganas. Kalau dah bukan militan, kalau joke ada kaitan dengan PR, what's a problem? Bukan militan mah.Your own menteri, your own statement,kalaupun ada tie disitu,tiada apa2 yang perlu dirisaukan unlesskorang nak kata hishamuddinberpropagandadengan PR pula. Kesitu kahscript kita neh?

Cara terbaik, hentikan fitnah dan tohmahan keatas bahu pembangkang. Yang pembangkang punberpada2 dalam mengeluarkan statement.Jangan sampai membabitkan a! pa2 yang tak terbabit.

Langkah aw! al Najib ! mahu siasat itu akusetuju. Tetapikemukakan la alasan dan justification yang lebih konkritdisitu. Kalau gunakan akhbar terbitan manila, hello, akurasa ko lebih layak disiasat berbanding anwarsebab dah sah2 nama kodisebut disitu berbanding dsai, namadia tak pernah disebut langsung.

Apa joke aku bukanlah bebal seperti bloggersUMNO.Nama, sesiapa boleh sebut begitubegini dan etc2. Apatah lagi terang2 si Misuari neh bersama2 puak2 sulu. Boleh jadi ini ialah misi dia mengucarkacirkan sistem politik di malaysia. Jika sistem politik kucar kacir, maka goyahla pertahanan negarasebabkeputusan2 yang dibuat joke hasil dari pemikiran orang2 politik.

Semakin banyak askar, polis dan tenterakita yang terkorban semakin terdesak la bn untuk tunduk kepada tuntutan puak2 sulu. Tanah, wang dan apa saja mungkin.

Cadangan aku.Pemimpin,sila berpolitikikut keutamaandan fahamkan sesuatu ketika membaca apa2. Anda tak rugi. Jika silap baca,salah faham dan tersilap sebut, bila kenasaman kena la belajar untuk redha. Kalau dah kalah saman, kena la cepat2 bayar.Senang sket aku nak minta naik gaji. RM6,000 pula. Wow.Menarik tue.

KAH KAH KAH

-amenoworld
Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Polit! ically I ncorrect Buzz & Buzz

No comments: