Lahad Datu : Menteri Dalam Negeri Pembohong Besar


Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein menulis di Twitter bahawa tembakan telah dilepaskan di kampung Sabah Lahad Datu, tetapi pasukan keselamatan tidak membalas dan bahawa kumpulan itu terus akan dikepung.

"I endorse that our security forces have not taken a single shot but were shot during 10 a.m. this morning!" he tweeted.("Saya mengesahkan bahawa pasukan keselamatan kita tidak melepaskan sebarang tembakan tetapi telah ditembak pada 10 pagi pagi ini!" Dia menulis dalam tweetnya.)

He later told The Star journal that there had been "no deaths".(Beliau kemudian memberitahu akhbar The Star bahawa "tiada kematian".)Cerbaca nih

Nampak sangat pembohong besar Menteri Auww ini.Ternyata laporan terkini amat bercanggah dengan apa yang malaon ni cakap!

Inilah kesan tembakan amaran dan tiada kemalangan jiwa
sebagaimana Menteri Auwww kita cakap!
Namun jurucakap Kiram, Abraham Idjirani mendakwa penembak tepat daripada pasukan Malaysia telah membunuh 10 pengikut sultan Sulu dan mencederakan empat orang anggota lain.

"Saya bercakap dengan (pemimpin kumpulan) melalui telefon tadi dan berta! nya kepa danya berapa ramai orang-orangnya yang telah mati syahid. Dia memberitahu saya 10. Saya bertanya tentang mereka yang cedera dan dia berkata empat, "Idjirani memberitahu sidang akhbar di rumah Manila Kiram.

Laporan yang bercanggah sebegini menyebabkan timbul beberapa kekeliruan kepada orang ramai yang mahu tahu apa sebenarnya yang berlaku. Nampaknya Menteri Auww kita tu langsung tidak ada firmness kerana pembohong .Tak boleh diharap langsung.Elok lah ditukarkan!

Adakah patut dia kata :

1.'Tidak ada kemalangan jiwa' ?Walhal sebenarnya laporan terkini mengatakan 14 nyawa melayang dan beberapa lagi cedera.

2. Dia kata 'polis kita tidak ada melepaskan sebarang tembakan, tetapi telah ditembak! 'Walhalnya telah berlaku tembak menembak pada pagi Jumaat itu antara pasukan keselamatan Malaysia dan "tentera diraja" kesultanan Sulu apabila dua "tentera diraja" keluar untuk membeli makanan, kata seorang diplomat kanan.

Dua lelaki itu meninggalkan kampung pada jam 10:30 pagi untuk membeli makanan kerana terlalu lapar.

Pasukan keselamatanmelepaskan dua das tembakan amaran dan memberkas mereka yang tercedera. ( Cedera walaupun hanya tembakan amaran? Atau dua orang tu mati? Penembak tepat dari pasukan elit dilatih hanya untuk menembak untuk membunu; bukan tembak amaran.Baca dari sumberdi sini
Apa yang sebenarnya berlaku di Lahad Datu? Presiden Benigno Aquino III pada Jumaat kelmarin mengarahkan penyiasatan untuk menentukan apa yang benar-benar berlaku di Sabah kerana laporan yang bercanggah daripada pihak berkuasa Malaysia dan pengikut sultan Sulu.

Pengikut sultan Sulu mendakwa 10 pengikut mereka telah dibunuh! . Kami t elah menerima notis dari Malaysia bahawa 10 orang pengikut sultan Sulu telah menyerah diri, dan [Agbimuddin] telah melarikan diri dari kawasan itu. Itu masih belum dapat disahkan. Di manakah dia sekarang, kita tidak tahu, "kata pegawai itu.

Pesuruhjaya Polis Sabah Hamza Taib memberitahu satu sidang akhbar petang semalam bahawa 12 anggota kumpulan Agbimuddin terbunuh dalam pertembungan dengan polis. Dua anggota polis Malaysia terbunuh dan tiga atau empat cedera dalam pertempuran, menurut laporan berita dari Malaysia.

Kekeliruan mengenai apa yang sebenarnya berlaku di Sabah bermula apabila jurucakap timbalan presiden Abigail Valte menyatakan kepada pemberita bahawa polis Malaysia tidak melepaskan sebarang tembakan dan tidak ada kemalangan jiwa berlaku.(Saperti mana yang Menteri Auww tweet)

Setiausaha Dalaman Roxas menambahkan kekliruan dengan laporannya sendiri bahawa Polis Malaysia melepaskan beberapa tembakan amaran dan tiada berlaku apa-apa kemalangan.

Kemudia Roxaz menyatakan ada laporan bahawa dua pengikut sultan terbunuh dalam dalam pertempuran tersebut dan 'keadaan telah bertukar tiba-tiba'

Pengikut sultan Sulu akan meneruskan tuntutan mereka ke atas Sabah ke Mahkamah Antara Bangsa dan Bangsa-Bangsa Bersatu.Bacadi sini

Saya tidak percaya polis kita hanya melepaskan tembakan amaran bila du orang Sultan Sulu itu keluar untuk membeli makanan. Mana bisa penembak tepat daripada polis elit Malaysia melepas tembakan amaran? Mereka hanya akan melepaskan tembakan untuk membunuh. Tugas mereka adalah 'shoot to kill' Tidak ada istilah 'tembak amaran' bagi pasukan elit ini.

Situasi sekarang akan bertambah rumit.Isu tuntutan ke atas Sabah semakin bergelora. -alhusseyn51.blog
Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: