CILI KASI TARUK! SEMAKIN RAMAI YANG MEMBUAT LAPORAN PIOLIS TERHADAP TIAN CHUA HARAMJADAH!

Mampos lu Tian Chua sudah main ramai yang membuat laporan polis pasal mulut cibai lu! Seluruh negara ahli BN membuat laporan polis. Rakyat yang tak berminta pasal politik pun dah mula marah dengan kenyataan Tian Chua ni.

Mari kita baca apa yang dilaporkan oleh Perak Today kat bawah ni:

Barisan Nasional (BN) Taiping hari ini tampil membuat laporan polis terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung kenyataannya menyebut insiden tembak-menembak di Lahad Datu, dekat Sabah adalah konspirasi terancang UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Ketua UMNO Bahagian Taiping, Datuk Ahmad Shalimin Ahmad Shafie, berkata kenyataan Ahli Parlimen Batu itu juga amat biadap dan berniat jahat kerana boleh menggugat kestabilan negara.

Sehubungan itu, pihak polis katanya, perlu menyiasat kenyataan wakil rakyat pembangkang itu dengan segera agar ia tidak dipermainkan atas retorik politik.

Hari ini, saya bersama wakil parti Barisan Nasional (BN) yang lain tampil membuat laporan polis terhadap Tian Chua di atas kenyataannya yang menyebut kejadian pencerobohan di Lahad Datu, Sabah adalah sandiwara UMNO dan BN.

Tuduhan yang dikeluarkannya itu amat berat dan berniat jahat dengan tujuan untuk menggugat kestabilan negara. Oleh itu, kita mahu pihak berkuasa mengambil tindakan segera supaya isu ini tidak dipermainkan atas retorik politik pembangkang, katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis terhadap Tian Chua di Ibu Pejabat Polis (IPD) Taiping, sebentar tadi.

Sebelum itu, hampir 200 penyokong yang terdiri ahli UMNO, MCA dan MIC menyertai perarakan dari Pejabat UMNO Taiping ke IPD Taiping sambil melaungkan Mati Tian Chua selain membawa kain rentang tertera perkataan Tian Chua Pengkhianat Ne! gara dan Tian Chua Haram Jadah.

Baca seterusnya di Perak Today...

No comments: