Panas ! BN Kedah Terpaksa Buat Himpunan 9213 lawan Bongkar 403 juta...!!!!



Program terbaru BN diadakan kerana terdesak nak kaunter skandal RM403 juta, Rali Selamatkan Bumi Kedah 10.00pg. 9.2.13, akan berlansung di Tasik Pedu. Jom pakat pi ramai-ramai....biasalah semua free.. tapi nak habaq kat hangpa kalau nak panggil himpunan paling koman kena ada 30,000 orang yang turun....




Hellooo BN, bila lagi nak jawab isu 'duit udang Kerpan hilang RM6.15 juta'? Ingat tu reta meredak tokwan tiri hangpa ka??? Duit rakyat tuu...


Oleh: Chin Jerlun

RM6.15 juta hilang, RM2.16 juta disaman projek udang Projek ternakan udang di Kerpan, Ayer Hitam yang melibatkan beratus-ratus ekar tanah petani pada tahun 1993 telah berlaku penyelewengan di mana hasil keuntungan projek tersebut tidak dimasukkan ke dalam akaun bersama seperti dalam perjanjian.

Satu Perjanjian Pengurusan Projek Ternakan Udang bertarikh twenty-seven Disember 2007 ditandatangani antara Kedah Agro Industries Marketing Berhad (KAIMB) dan Kedah Aquaculture Sdn Bhd (KASB), sebuah syarikat yang ditubuhkan secara bersama antara Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD) dan Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) dengan pegangan nisbah keuntungan! 40:60.< br>
Hasil keuntungan projek tersebut tidak diagihkan seperti yang dipersetujui bersama. Duit itu juga tidak dimasukkan ke dalam akaun khas yang diwujudkan. Ke mana duit keuntungan sebanyak RM6.15 juta itu pergi? Adakah ia masuk ke dalam kantung dana politik UMNO?

Pada 5 Jun 2012 Mahkamah Tinggi Alor Setar mengarahkan KAIMB membayar KASB sebanyak RM2.16 juta. Kerajaan kini jugak yang kena tanggung biawak hidup tinggalan BN.


Mana pemimpin BN Kedah? Bila lagi nak jawab penyelewengan RM11 juta di Yayasan Islam ni??

Oleh: Kapak 7 Lok

YIKed di bawah pemerintahan BN lalu gagal menyelesaikan masalah tanah yang telah dipersetujui bersama, dalam projek besar yang dimulakan di zaman Tan Sri Osman Aroff menjadi Menteri Besar.

Long Island Development Sdn Bhd (syarikat bersama YIKed + Long Island Properties) diberi tanggungjawab tebus tanah yang digadai kepada Southern Bank Berhad, tapi gagal tebus lagi sixteen keping tanah.

Atas 'arahan politik' walaupun tanah tersebut belum dimiliki, Pejabat Tanah Galian dah keluar surat hakmilik dan ubah syarat, dengan kelulusan Majlis Mesyuarat Exco. Jadi, satu tanah ada dua hak milik. Senisinga Sdn Bhd yang mengambilalih pinjaman tidak berbayar (NPL) Southern Finance Berhad menyaman YIKed RM11 juta dan mereka menang di mahkamah. YIKed terpaksa membayar RM11 juta, bayaran dibuat secara ansuran sehingga fifteen Ogos 2013.


"INGAT...Jangan Serah Kedah Dekat Penyamun!!!"

-kedah.kini
Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: