AMANAT HADI! NIK AZIZ BUKTIKAN BETAPA KAFIRNYA DIA HARI INI!

Seperti yang diduga, Nik Abdul Aziz yang jawatannya sebelum dilantik sebagai Mursyidul Am PAS dengan berkelulusan ilmu mantiq dan pengajian Bahasa Arab, sebagai Penyelia KEMAS, akhirnya membuka mulut untuk membela AMANAT HAJI HADI 1981 dengan mencela dan memperlekehkan semua mufti yang mendesak agar Hadi Awang menarik semula amanatnya yang terbukti telah memecahbelahkan umat Islam di Malaysia hanya semata-mata umat Islam tidak menyokong PAS sebaliknya menyokong UMNO.

Nik Aziz mengandalkan kononnya ilmu Hadi Awang sangat tinggi kerana Hadi Awang berkelulusan dari Madinah, tidak seharusnya dipertikaikan oleh semua Mufti atau sesiapa sahaja yang melihat cacat cela AMANAT HAJI HADI yang dicipta pada tahun 1981 itu di Banggol Peradong, Manir.

Sebaliknya, Nik Aziz yang gemar menonjolkan diri sebagai ulama, walaupun hakikatnya dia tidak lebih daripada seorang tua penjual minyak angin di pasar malam, tetapi hebat kerana serban dan janggut kambingnya, menyatakan, dia telah memeriksa AMANAT tersebut dan tidak mendapati sebarang cacat celanya.

Ternyata, Mursyidul Am yang dilantik oleh para penyokong PAS itu sebenarnya tidak lebih daripada seorang MUDALILUL yang serba haru-biru dan serba politik sifatnya. Allah Taala joke telah dipolitikkan oleh Nik Abdul Aziz sehingga pernah dia meletakkan Allah Taala setaraf dengan manusia menerusi pembelaannya terhadap Novel SHIT karya Shahnon Ahmad.

Shahnon Ahmad pada ketika itu adalah Ahli Parlimen Sik dan aktivis PAS. Bagaimanapun, apabila Shahnon Ahmad memilih untuk tidak lagi aktif dengan PAS, bahkan menarik kembali banyak kecamannya terhadap UMNO menerusi beberapa buah novel, bekas Ahli Parlimen Sik itu dikecam oleh para pengikut dan pemimpin PAS.

Teguran yang dibuat oleh! beberap a orang Mufti, terutama sekali Mufti Perak, Harussani Zakaria, telah membuatkan ego Mursyidul Am PAS itu meletup. Lain maksud yang ditegur, lain pula yang difahamkan oleh Mursyidul Am PAS. Teguran baginya adalah merendah-rendahkan ilmu yang dimiliki oleh Presiden PAS.

Secara tidak langsung, sebenarnya Mursyidul Am PAS itu cuba membela dirinya sendiri. Dia merupakan orang yang paling banyak mengeluarkan fatwa berbanding Majlis Fatwa Kebangsaan sekalipun. Fatwa-fatwanya sangat kelakar dan langsung tidak menyamai fatwa daripada orang yang mengkaji, mendalami bahkan memahami al Quran.

Pernah suatu ketika, Nik Abdul Aziz mengeluarkan fatwa tentang golongan wanita yang menurutnya, haram keluar rumah dan bekerja. Sebaliknya wanita hanya layak duduk di dapur, mengangkang untuk suami dan sampai masanya, beranak. Taraf wanita pada pandangan Mursyidul Am PAS itu cukup hina dan tidak ubah seperti haiwan ternakan semata-mata. Wanita pada pandangan Nik Abdul Aziz dan para pengikut totoknya yang jahil murakkab sebagai pengundang fitnah.

Walhal Islam tidak pernah mengajar umatnya sebegitu rupa. Bahkan Islam meletakkan taraf wanita begitu tinggi sehinggakan dalam banyak ayat al Quran, kaum wanita diiktiraf sebagai insan mukallaf sama seperti lelaki. Allah Taala menyediakan syurga dan neraka, sama seperti yang disediakan untuk kaum lelaki. Ganjaran pahala dan dosa juga tidak dibezakan antara wanita dengan lelaki. Contoh terbaik ayat al Quran boleh diperhatikan menerusi Ayat 24, Surah An-Nisa.

Hebat sangatkah ilmu Hadi Awang dan para pemimpin PAS, khususnya Nik Abdul Aziz sendiri sehinggakan mereka tidak melakukan sebarang kesilapan angkara nafsu dan ammarah? Bukankah ketika AMANAT tersebut dikeluarkan, PAS begitu bersungguh-sungguh untuk mengalahkan UMNO pada Pilihanraya Umum Ke-6 pada tahun 1982?


Bukankah pada ketika itu, PAS cuba menampilkan yang mereka lebih Islam daripada orang UMNO dan kelebihan tersebut dipergunakan untuk menakut-nakutkan orang Melayu agar menyokong PAS supaya tidak menjadi kafir seperti UMNO?

Walaupun PRU-6 pada 1982, PAS hanya menang 5 Kerusi Parlimen dan eighteen Kerusi DUN di seluruh negara walaupun bertanding di 82 Kerusi Parlimen dan 223 kerusi DUN, AMANAT HAJI HADI masih lagi digunapakai sehingga ke hari ini oleh sebilangan orang PAS termasuklah oleh Nik Abdul Aziz sendiri apabila dia cuba meremeh-remehkan UMNO dan Barisan Nasional.

Ternyata, apabila Nik Aziz membuka mulut untuk menunjukkan dia lebih pandai daripada sekalian orang di Malaysia dari segi keilmuwan agama, ianya bukanlah mendatangkan kebaikan, bahkan lebih banyak mendatangkan kerosakan dan kesesatan, terutama menerusi kedegilannya yang mengatasi kedegilan sang himar atau keledai!

Sumber: Sel13.com

House PK: Terbaik la sel13. Inilah sebenarnya berlaku kepada ahlul PAS, mereka telah di'brainwash' hingga mereka boleh bercerai dengan isteri, menderhaka kepada ibubapa dan macam-macam lagi. Doktrin yang dibuat oleh PAS kepada ahlinya kini sudha mula disedari ramai orang. Mereka masih lagi mengatakan mereka Islam dan melawan dengan UMNO kafir padahal PAS la kafir besar.

PAS akan buat apa sahaja demi nak dapat kuasa. Tuhan joke mereka sanggup jual. Sedarlah umat Islam, jauhi dari parti yang menghambakan diri mereka kepada DAP ni!

No comments: