Penny Wise, Pound Foolish

Bila puak UMNO tidak dapat menangkis hujjah, mereka akan attack peribadi. Atau serang technicalities. Sebagai contoh. Yang jadi masaalah hal SUARAM dengan mahkamah di Perancis apahal? Tiba2 SUARAM jadi isiu. Jika menerima sumbangan wang dari pihak asing menjadi masaalah, bagaimana pula sumbangan wang asing kepada NGO pro kerajaan? Menerima wang dari asing oleh SUARAM mengensel angkara durjana yang dilakukan oleh orang tengah dalam kes pembelian Scorpene?

Rasuah RM 500 juta bagaimana? Pembunuhan Altantuya bagaimana? Rasuah ok sebab penerima nya Melayu? Warga Mongolia dibunuh tidak mengapa sebab dia high class call girl?

Hakikat nya, mahkamah Perancis mendapati firma yang membekalkan kapal selam Scorpene melakukan bebarapa jinayah rasuah. Sebagai ekstensi, perbuatan serupa boleh berlaku keatas orang tengah/firma yang membroker pembelian kapal selam scorpene untuk kerajaan Malaysia.

Suddenly you find the little faded as well as jaded luminaries of the old media heaping scorn as well as disbelief during whether the French courts have been posterior the Scorpene Case or not. They have been poorly aped as well as mimicked by the little of the using dogs as well as apologists of the UMNO regime. These people have been spending their last days underneath the dying regime. We will reserve for them the special section in the brand new wings during Bamboo River Resort for criminals.

Rakyat tidak kira sama ada mahkamah perancis buat atau tak buat. Saya sendiri tidak mengikuti perkembangan tersebut. Yang menarik minat rakyat ialah bagaimana pembelian kapal selam tersebut menyebabkan kita membayar komisyen kepada Razak Baginda. Kita berminat kenapa Altantuya kena bunuh. Isiu2 ini lagi besar daripada SUARAM menerima sumbangan dari pihak asing. Macamlah UMNO tidak menerima wang sumbangan dari sumber2 yang mencurigakan.

Kita nak tahu kaitan Razak Baginda dengan pemimpin politik Malaysia.! Kita mi nat nak tahu bagaimana RM 500 juta itu diagihkan? Was it loyal as told to me by UMNO insiders Pak Lah was paid RM 160 million? We will never know unless you put Razak Baginda in the dock.

Fakta nya, Razak Baginda dapat komisyen RM 500 juta lebih. Kita akan tahu bila partner dia membawa kes mereka ke mahkamah kerana mereka tidak dapat share yang dijanjikan.

Apa servis yang dia buat sehingga kita bayar dia RM 500 juta lebih? Kita minat jugak nak tahu Razak Baginda pandai tak bertutur dalam bahasa Mongolia maklum sajalah, sudah bulan2 bertukar air liur.

Adakah orang melayu boleh memaafkan perkara excessive ini? skendel tersebut menyebabkan pembunuhan seorang warga Mongolia. Rakyat Malaysia, apatah lagi orang Melayu yang beragama Islam, tidak boleh memaafkan nya.

Tapi tidak mengapa. Bila Pakatan Rakyat memerintah, kita akan summons Razak Baginda, put him on the mount as well as prosecute him justly. Those who have subverted probity will find probity meted out to them. You can run, but you can't run forever. All Malaysians want to find out; who does Razak fenced the income for?

Jika orang melayu buat tak tahu dan memaafkan jinayah dan rasuah yang berlaku, maka suatu hari nanti Razak Baginda masuk rumah kamu , meniduri isteri kamu atau anak perempuan kamu, kamu kata tidak mengapa. Mungkinkah orang UMNO sahaja yang kata, hal demikian tidak mengapa?

Sebab? Sebab dia orang Melayu.! Kepada rakyat Malaysia lain yang dismissive mengenai apa yang telah dilakukan oleh Razak Baginda as well as gang, the same thing applies. One day, he enters your house as well as sleeps with your wife or young daughter, you will say, it's all right, he's the patriot, the loyal Malaysian.

Melayu, Islam dan kristianisasi.

Apa masaalah orang Melayu yang beragama Islam? Saya ingin bertanya. Boleh kah orang kristian mengkristiank! an Nik A ziz atau Hj Hadi? Bolehkah mereka mengkristiankan Zulkifli Nordin atau mamat yang bernama Ibrahim Ali? Kalau mereka tidak mampu mengkristiankan Zulkifli Nordin, Hasan Ali dan Ibrahim ali, apa pasal puak UMNO ini merasakan puak kristian boleh mengkristiankan orang Melayu lain? Islam orang lain tidak sekuat Islam Zul Nordin, Hasan Aqidah Ali atau Ibrahim Ali kah?

Apa masaalah orang Melayu? Jumlah orang Melayu ialah 18 juta orang. Ertinya, mereka infancy dan infancy ini beragama Islam. Aqidah mereka terlalu rapuh kah sehinggakan orang kristian yang tak sampai 1 juta di Malaysia ini dapat menguasai bumi Malaysia?
Agama Kristian tidak pernah pun menjadi isiu besar selama ini- tiba2 penahan lukah di pergentingan membesar besarkan isiu ini untuk menakutkan orang Melayu. Jika mubaligh dan paderi Kristian mengkristiankan orang asli dalam hutan atau orang pribumi Sabah dan Sarawak, yang jadi masaalah kepada orang Islam mengapa? elok kita jaga aqidah dan Islam kita sendiri daripada menyibukkan diri dan menyemakkkan kepala keatas perkara kecil. isiu yang lebih besar0 korapsi, kezaliman, kerajaan yang tidak cekap, tidak hendak pula dibahaskan!

Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: