PANAS BERAPI! DUA EKOR SYAITAN PEROGOL DIBEBAS, PATUT KE? APA NAK JADI DENGAN NEGARA KITA NI?

Aku tak berapa setuju dengan artikel yang disiarkan oleh MyKMU, klik sini.

Artikel ni pasal dua perogol anak haram yang dibebaskan mahkamah kerana faktor usia yang muda dan kununnya mereka ni budak pandai. Aku ni ni bukan penyokong Pakatan Pukimak, aku penyokong kerajaan, memang bodoh lah Pakatan Pukimak nak salahkan PM sebab mereka bebas.

Dalam ini cerita PM tarak kena mengena. Ini keputusan mahkamah. Mahkamah tau? Hakim memutuskan supaya merek ni dibebaskan. Aku tak nak pertikai keputusan hakim. Siapa la aku kan? Tapi yang aku tak puashati bila Pakatan tuduh PM yang merelakan perkara ini. Apa punya bodoh la Pakatan ni, PM memang tak pernah mencampuri urusan mahkamah. Takkan la depa tak tau perkara ni?

Sekarang aku nak luahkan perasaan aku pasal dua ekor syaitan PEROGOL dan Penjenayah ni. Walau apa saja keputusan mahkamah, bagi aku mereka yang bersalah wajib diambil tindakan, lebih-lebih lagi bila mereka merosakkan anak dara orang. Betul tak? Tak kira la bawah umur ka mahupun cukup umur, dah tau nak masuk lobang tu dah kira cukup umur la tu!

Ok, dua syaitan ni bebas dan mereka diberi peluang sebab masa depan mereka cerah, bagaiamana pulak dengan mangsa yang dirogol? Mereka akan mishap seumur hidup dan masa depan mereka pula sudah kelam. Tak kisah macamana terapai kau bagi pun, bagi aku mereka tetap akan hidup dalam trauma.

Yang bahayanya ialah bila dah mula ada kes macam ni, esok bebudak yang cerdik ni akan mula merogol sesuka hati dan mereka tahu mereka mesti akan dibebaskan sebab mereka cerdik dan punyai masa depan yang cerah. Apa benda sebenarnya kita nak buktikan ni?

Aku tak sangka negara kita yang penduduknya adalah majoriti islam masih bol! eh berla ku perkara macam ni, dasyat kan orang Malaysia ni? Patut la video Anwar balun China Doll tak diendah sesetengah pihak sebab rakyat Malaysia dah terlampau open sangat kot? Benda serius macam rogol joke boleh bebas, ya tak?

Walau apa alasan sekali pun, perkara sebegini adalah sangat merbahaya. Ianya akan membuatkan negara kita dipenuhi dengan perogol beb. Bayangkan esok bebudak ni jadi Menteri ke, jadi pemimpin ke dan mereka adalah bekas perogol beb. Aku bukan kata kalau dah merogol tak boleh hidup tetapi kena dikenakan hukuman supaya menjadi pengajaran untuk si Perogol.

Perkara ini boleh berlaku kepada sesiapa saja, bayangkan kalau la kaum keluarga kita dirogol dan pesalah dibebaskan dengan alasan dia mempunyai masa depan yang cerah. Esok dia sudah berjaya maka dia akan rogol lagi dan lagi dan sia taju dia pasti akan bebas sebab dia pandai? OMG! Apa nak jadi dengan negara kita ni?

Apa pula pandangan korang? Kita bebas bersuara, niat aku buat artikel ni bukan nak menghina sesiapa melainkan PAKATAN PUKIMAK yang dah memang sedia hina. Ok?

No comments: