DAP RACIST! SYED MOKHTAR TIDAK DIBENAR UNTUK AMBIL ALIH PENANG PORT SEBAB DIA ORANG LUAR!?


WOW! TERKUJAT AKU BEB! Dalam mesyuarat antara Guan Eng dan pengurusan Penang Port telah memutuskan dengan sebulat suara mereka tak mahu orang luar ambil alih Port Penang tu, aku terkedu dan aku gelak guling-guling kemudiannya.

Kalau ya joke nak jadi racist bastard, sebelum nak keluarkan kenyataan bodoh macam ni, tanyalah GUAN ENG yang dikasihi oleh Phiak Kheng tu, dia asal dari mana? Macaman orang luar yang lahir di Johor boleh jadi CM kat Penang?

Tapi bila ada orang yang nak selamatkan Penang Port tu pulak tak dibenarkan ambil alih hanya kerana dia orang luar. HMmmm, mari kita lihat jarak orang luarok, Tan Sri Syed Mokhtar adalah orang Kedah, mengikut sejarah Pulau Pinang ni asalnya adalah sebahagian dari Kedah. Maknanya ada jugak la kena mengena Penang ngan Kedah.

Manakala CM kuat skandal ni pulak orang Johor, jarak jauh, takde kena mengena joke dengan Penang, hanya kerana kesilapan sedikit rakyat Penang yang tersilap pilih dia punya pasal, dia boleh ngaku dia orang Penang?

Apa punya bodoh punya alasan la ni? Kalau macam tu semua rumah kat penang yang dimiliki oelh bangsa asing patut diambil semula la kan? Sebab mereka bukan orang Penang? Halau mereka semua keluar dari Penang la? Kenapa Singaporean boleh INVEST di Penang?

Korang tak pelik ke, Guan Eng siap bawak rombongan pi Singapork tu untuk ajak mereka membuat pelaburan di Penang, malah ada banyak sayarikat yang satu masa dulu milik orang Malaysia kini dimiliki oleh rakyat SIngapura. Tapi Guan Eng suka sebab sama bangsa.

Bila Syed Mokhtar nak ambik alih dia tak nak sebab dia Melayu Islam. Apa saja alasan diberi Guan Eng yang pastinya satu saja, LIM GUAN ENG MEMANG RACIST BASTARD! Dia bagi alasan paling bodoh dalam sejarah perniagaan. Dia tak nak Syed Mokhtar sebab i! tu akan kuatkan lagi orang Islam kan Guan Eng?

Sampai hari ini Guan Eng kata dia favourite sebab selamatkan anak melayu yang dirogol oleh Rahim Thamby Chik, malang sekali ada gak melayu bebal boleh termakan cerita dia sedangkan hakikatnya Mahkamah dah kata Rahim Thamby Chik tak bersalah.

Berbalik pada cerita Syed Mokhtar ni, Guan Eng sedaya upaya tak nak Syed Mokhtar selamatkan Port tu. Tapi kali ini dia silap, dia bagi alasan orang luar sedangkan dia sendiri orang luar, malah dari JOHOR lagi.

Aku mendoakan supaya Tan Sri Syed Mokhtar akan dapat Penang Port tu. Ingatlah Allah sentiasa bersama dengan orang-orang yang benar dan teraniaya. Dalam bab ni, memang Tan Sri teraniaya dengan alasan paling bodoh diberikan oleh mereka.

No comments: