PANAS BERCILI! YAYASAN SELANGOR DIRAMPOK TERUK KERAJAAN SELANGOR!

Sel13.com akan melakukan pendedahan demi pendedahan berhubung rompakan yang begitu hebat yang telah, sedang dan bakal berlaku dalam Yayasan Selangor. Sel13.com bekata mereka kena ambil tanggungjawab ini untuk memastikan rakyat Selangor khususnya dan rakyat Malaysia amnya tahu dan sedar tentang kelicikkan regim PAS, PKR dan DAP menyamun harta yang dikhususkan untuk anak-anak menimba ilmu.

Atas kesedaran betapa pentingnya pendidikan dikalangan rakyat Selangor khususnya di luar bandar untuk sama-sama menikmati erti kemajuan pendidikan dan kemudahan pendidikan sepertimana yang dinikmati oleh masyarakat bandar maka tertubuhlah Yayasan Selangor pada 5.Nov.1970, dimana objektif penubuhan yang terkandung di dalam memorandum penubuhan seperti berikut.

- Menubuhkan, mengendalikan dan mengurus pelajar-pelajar di dalam negeri Selangor untuk ditempatkan di asrama-asrama dan diberikan kemudahan penginapan dan pembelajaran sepertimana diperlukan oleh setiap pelajar.

- Mewujudkan dan menyediakan keperluan-keperluan pendidikan di peringkat di peringkat persekolahan

- Melaksanakan pemilihan pelajar untuk ditempatkan di sekolah-sekolah ternama berdasarkan kepada pencapaian prestasi akademik.

- Mendidik, membangunkan dan mempertingkatkan taraf pendidikan khusus didalam bidang sains

Read more...

No comments: