UPDATE! GEROMBOLAN MAHASISWA BANGANG AKAN SERANG UPSI LAGI SEKALI MALAM INI!


Aku dapat maklumat bahawa gerombolan pelajar-pelajar universiti yang perasan mereka bagus sangat akan melanggar sekali lagi UPSI malam ini selepas gagal berbuat demikian subuh tadi. Lagipun, tragedi yang diharapkan akan bertukar menjadi simpati kepada Anwar Ibrahim tidak berjaya dilakukan. Lakonan Adam Adli dan kawan-kawannya, termasuklah dengan memecahkan kepala menerusi tindakan merempuh pintu kaca dengan menyalahkan pihak polis, telah dapat dibaca dan dihidu lebih awal.

Beberapa blog pro-Fuckatan pula mencanangkan dan mencabar para pelajar universiti agar menunjukkan kejantanan mereka dengan tujuan pelajar-pelajar universiti yang enggan berkolobasi dengan Adam Adli dan gerombolannya

Semua ini budaya NEW POLITIC yang dipopularkan oleh Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang kebulur sangat dengan populariti di kalangan para pelajar. Belum lagi AUKU dimansuhkan, baru dicanang untuk dipinda, sudah muncul anasir-anasir subversif seperti yang kita dapat lihat subuh tadi.

Bayangkanlah kalau tak ada AUKU, rasa-rasanya ramai pelajar Melayu-Bumiputera yang akhirnya kecundang sebagai demonstran pada tahun dua atau tahun tiga tanpa lulus pelajaran mereka sepenuhnya. Kalau lulus pun, jenis yang cukup-cukup makan macam Adam Adli dan kawan-kawannya yang jadi penjilat tegar Anwar Ibrahim.

Yang aku pelik sangat, dalam TWITTER, bukan categorical lagi pecacai Fuckatan mendesak dan menekan Hishamuddin Hussein Onn untuk memberikan penjelasan. Sepatutnya pecacai-pecacai tersebut mendapatkan penjelasan daripada gerombolan pelajar-pelajar tersebut, mengapa mereka merempuh pintu kaca dan menyerang polis. Sepatutnya pecacai-pecacai Fuckatan juga bertanya, apa design gerombolan yang diketuai oleh Adam Adli cuba merobohkan pintu p! agar UPS I dan meronta-ronta serta melawan polis apabila diminta bersurai dan pada ketika ditangkap!

DI SINI

No comments: