PAS BALACI DAP DAH MULA BUAT FITNAH TERHADAP SYED MOKHTAR AL BUKHARY!

Aku cukup pantang betul bila ada orang dengan sengaja nak memburuk-burukkan Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Bukan apa mereka ni tak tahu betapa banyak Syed Mokhtar menolong orang miskin tapi disebabkan terlampau gila dengan kuasa politik maka puak PAS sanggup menjadi balaci BABI DAP untuk bantai Syed Mokhtar.

Ada satu kisah menarik yang dibongkarkan oleh Kedah Times yang aku nak kongsikan dengan korang kat bawah ni. Percubaan PAS dalam merosakkan nama baik manusia yang telah banyak berjasa kepada orang miskin dan pembangunan Islam di negara kita ini.

Ini adalah lanjutan dari tulisan 'divert a issue' debate yang dijalankan oleh puak-puak totok PAS. Salah satu ialah mereka menyamakan apa yang dilakukan oleh AlBukhary terhadap masjid Alor Malai. Tapi mereka tidak pernah sebut yang Masjid Alor Malai diganti dengan yang lebih besar dan cantik, dan tapak lama masjid tersebut masih kosong dan dijadikan tempat rehat para penziarah-penziarah kubur yang terletak berdekatan. Kompleks perniagaan yang dimaksudkan ialah Souq Albukhary yang tapak asalnya ialah pasar menjual barang basah spt ikan, daging dan sebagainya.
Inilah yang dinamakan Istibdal yang disuruh oleh Islam. Bukan Istibdal seperti yang disuruh oleh PAS iaitu runtuhkan tempat sembahyang dan berikan tanah wakaf kepada kafir untuk bina komplek beli belah.

Nak MENGHALALKAN CARA, maka keluarlah pelbagai statement bodoh Exco yang juga katanya ex loyar.
Istibdal adalah menambaikkan kepada kemudahan yang sedia ada. Apakah kompleks yang bakal ada salun, pusat karaoke dan sebagainya bakal menambahkan kebaikan kepad! a yang s edia ada. Kita lihat apa kata bapak3 dalam blognya berkaitan dengan Masjid Alor Malai. Itupun kalau puak-puak PAS ni faham bahasa ...

No comments: