INI BUKTINYA PAS TERUS-TERSUAN JADI ANJING DAP!



Petikan dari Gelombang Rakyat

Kita akui ucapan itu pernah dibuat dan beliau (Abdul Hadi) tidak perlu tarik balik. Harussani perlu ingat sejarah. Perlu ingat isu debat yang dibatalkan UMNO semasa kepimpinan Mahathir ( Tun Dr Mahathir Mohamad).

Kalau mufti tidak tahu sejarah politik, jangan campur tangan. Mufti perlu tutup mulut, katanya.

Inilah wajah sebenar ulama dalam PAS.

Mereka tidak boleh disentuh atau ditegur malah keterlaluan meminta mufti tutup mulut padahal Harussani sudah menjelaskan, isu itu tiada kaitan dengan politik.

Sewajarnya Harun menilai apa dikatakan dua mufti itu dan kemudian berbincang dengan Hadi sebelum membuat kenyataan meminta mufti jangan campur tangan dan tutup mulut.

Islam sendiri mengalakkan umatnya bersikap sederhana, saling menghormati dan tegur menegur dan tidak salah jika Harun menasihatkan Hadi meminta maaf atau menarik balik Amanat Haji Hadi.

Termasuk kafir mengkafir orang islam yang sudah mengucap syahadah
Malah, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, perbuatan mengkafirkan sesama Islam adalah sama seperti golongan khawarij.

Maksud amanat tersebut secara langsung dan jelas bahawa PAS menuduh UMNO berpaling dari agama Islam.

Me! reka (Pa s) menuduh UMNO kafir kerana membawa ideologi atau fahaman yang boleh menghancurkan umat Islam, sedangkan ia meleset sama sekali, katanya.

Amanat Hadi membawa budaya Khawarif yang mana ahli PAS lebih rela beli kedai Cina dari beli kedai Melayu Islam yang tak sokong PAS dan lebih rela makan sembelihan Lim Guan Eng dari sembelihan orang Islam lain
Apa dikhuatiri selepas ini, panggilan ulama atau ular dalam semak kepada ulama PAS berterusan dan sekaligus akan merendahkan martabat ulama-ulama lain.

Kepada Harun dan ulama PAS lain, jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelangga.

KOMEN UNSPINNERS:


Entah apa punya hujahlah Harun Taib.

Apa yang Harun sudah akui adalah Mufti tak tahu politik dan Amanah Hadi adalah risalah politik untuk membolehkan PAS berkuasa dengan menghina lawannya orang UMNO sebagai kafir.

Kejayaan politik PAs tidak akan menguntingkan PAS tapi DAP. PAS akan dihadkan jumlah kerusi untuk mereka bertanding. Manakala DAP akan bertanding lebih kerusi. PKR yang dah tak releven pun mahu ambil kerusi dari PAS.

Kerusi PKR pun akan lebih ramai ditandingi oleh orang bukan Melayu dan bukan Islam.

Boleh disimpulkan, tidak menguntungkan PAS langsung dan bukan PAS yang akan berkuasa lepas PRU kalau Pakatan Rakyat berjaya kelak.


Apa cerita yang kononnya PAS ganti UMNO untuk memimpin negara?

Hadi masih tidak mahu mintak maaf dan tarikbalik Amanah Hadi yang dia sendiri sudah tak ikut dan ramai ahli PAS dah tak hayati.

Adakah merugikan PAS untuk lakukan demikian?

Jika demikian, untong DAP jika Hadi tak tarikbalik Amanah Hadi. PAsti DAP yang bersungguh maukan Amanah Hadi dipertahankan demi Pakatan rakyat dan khususnya demi DAP.

Sumber: The Unspinners

No comments: