Mandat untuk BN = Membalun dan Membaham Kekayaan Negara!



beri saya 5 tahun mandat bawa kamu ke neraka!


Baru2 ini, PM Najib merayu supaya rakyat mengundi BN. kerana hanya BN sahaja yang boleh membawa reformasi yang betul. Hanya BN sahaja yang boleh buat itu dan ini.dalam interview bersama Martin Soong, Najib berkata dia memerlukan charge yang besar sebab , Malaysia memasuki pusingan terakhir mencapai wawasan 2020. Menjadi negara berindustri dan bependapatan tinggi USD 15,000 seorang.

Siapa yang akan menjadi vanguard atau sokoguru capability ekonomi Malaysia? Tenaga kerja yang lulus SPM? Dan tenaga kerja yang tidak terlatih? Industry sunset? Tenaga buruh yang low level yang berjumlah 3 juta yang ada di Malaysia?

Wawasan 2020 dimulakan oleh Dr Mahathir yang menjadi PM mula tahun 1981 hingga 2003. Diganti dengan Pak Lah dan di ikuti oleh Dato Najib. Pak Lah tidor lebih. Kita ingat Najib bawa perubahan. Tapi pandangan umum, dia lagi lembik dari Pak Lah.

BN sudah ada 31 tahun peluang untuk mencapai nya. Mana mungkin kita boleh percaya dalam masa 5 tahun Najib boleh mencapai apa yang gagal dilakukan selama 31 tahun? Sudahlah hendak kelentong rakyat Malaysia. Najib meminta 5 tahun lagi supaya dia dan gerombolan kroni nya dapat membalun khazanah Malaysia.

Jadi, Najib berekelana sana sini mohon di interview oleh pihak2 yang tidak tahu keadaan dalam Malaysia.. pandangan dari pihak ke3 yang positif akan digunakan oleh pasukan Najib untuk membesar besarkan stature PM. Yang disastrous akan di tolak. Apabila Majalah Economist membandingkan Najib dengan Gordon Brown, maka melenting Tengku Adnan Mansor menolak dengan keras perbandingan tersebut. Ketua Pemuda MIC joke turut sama menolak perbandi! ngan dem ikian. Sikap kedua mereka, kita faham lah. Nanti miss soru!

Apalah sangat yang kita boleh cungkil dari pemikiran Tengku Adnan Mansor yang mungkin hanya membaca dua helai muka surat majalah URTV setahun. Kerja nya setiap tahun hantar kad selamat raya dan diari sahaja. Tidak ada pemikiran besar dapat kita harap datang dari tokoh macam Tengku Adnan Mansor. Ramai antara kita bekas orang "Anwar Ibrahim" mengenali Tengku Adnan Mansor sebelum dia jadi Tengku joke lagi.

Najib di bandingkan dengan Brown dalam konteks menangguh PRU sehingga kesaat akhir. Mungkin puak2 BN merasa gentar akan penghujung perbandingan tersebut. Brown kalah . Najib joke akan kalah jika perbandingan itu diterima.

Sukar orang nak percaya PM Najib. Bajet sendiri joke tidak mampu dipertahankan. Negara musnah bila dipimpin oleh pemimpin yang pengecut.

Rakyat sudah tahu, Najib jual ubat lama. ini cerita lama. Bosan rakyat dengan cakap besar hanya "Anwar Ibrahim"/BN yang boleh tadbir Malaysia. Bosan rakyat dengan cakap besar hanya "Anwar Ibrahim" boleh jaga orang Melayu. Jaga Islam. Jaga raja2 Melayu.

Kebenaran nya ialah: apa yang "Anwar Ibrahim" boleh buat , orang lain joke boleh buat. Jaga orang Melayu? PAS boleh lakukan. Jaga ekonomi? PKR bolehg lakukan. DAP lakukan dengan baik di Pulau Pinang. Jaga raja Melayu? Perlembagaan dan orang Melayu jaga.Apa masaalah orang Melayu?Jumlah orang Melayu eighteen juta dari 28 juta penduduk. Orang Melayu yang menentukan politik Malaysia. Parti politik hanya alatan untuk mencapai matlamat bersama. "Anwar Ibrahim" banyak belot dan banyak pecah amanah rakyat.

Rakyat sudah tidak percaya bahawa hanya BN boleh tadbir dan membawa perubaha! n. Perub ahan berlaku bila PAS perintah Kelantan. Walaupun pelaburan asing tidak begitu banyak, tapi Kelantan tak hutang kerajaan pusat. Kerajaan pusat membazir dan berhutang 53% dari KDNK/GDP. Perubahan yang dilakukan oleh BN ialah berhutang banyak, rasuah, projek untuk kroni dan ekonomi yang menguncup.

Rakyat dah jemu dengar hanya BN bleh lakukan itu dan ini. pandai mana sangat pemimpin BN ni? Ilmu yang mereka ada, tidak ada pada orang lain ke? Guan Eng tadbir Pulau Pinang, ekonomi negeri itu bertambah baik. Kontrak klas F melayu masih dapat projek , malah majority projek pulak tu. Tidak perlu suap exco "Anwar Ibrahim", tak perlu sogok dan bayar ketua bahagian.

Selangor terus membangun walaupun PR yang perintah. Prestasi lagi baik ketika Selangor ditadbir oleh "Anwar Ibrahim"/BN. Sarawak joke membangun tanpa "Anwar Ibrahim". PBB hanya sekutu "Anwar Ibrahim", bukan "Anwar Ibrahim". Taib Mahmud presiden PBB bukan naib presiden "Anwar Ibrahim". Dia boleh bergabung dengan mana2 parti pun. Kalau dia keluar dari BN lagi baik. Takkan Taib Mahmud tak ada harga diri apabila di halau oleh Najib suruh berhenti dari jadi CM.lebih selesa dan bermaruah jika PBB keluar dari BN. selama ini pun, mereka memerintah Sarawak tanpa "Anwar Ibrahim".

Tidak ada yang mati, tanpa "Anwar Ibrahim". Tidak yang lapar tanpa "Anwar Ibrahim". Tak ada yang miskin tanpa "Anwar Ibrahim".

Kedah membangun tanpa "Anwar Ibrahim". Hasil perhutanan sekarang sudah mencecah RM80 juta . semasa bahawa penyamun tarbus "Anwar Ibrahim", hasil hutan hanya RM 8-12 juta.

Memang benar, PR tidak ada pengalaman. Tapi pengalaman yang PR tidak ada ialah mencuri duit rakyat, rasuah, mengadakan proejk untuk kroni, pau sana, pau sini. Itu pengalaman, PR ti! dak ada. Negara untung bukan rugi, kalau pengalaman jenis itu yang PR tidak ada.

BN? BN banyak pengalaman tersebut. Sebab itu ada salahguna duit RM 250 juta. Sebab itu ada komisyen Scorpene RM 500juta. Sebab itu beri George Kent, projek RM 1 billion. Sebab itu 3000 ekar tanah Sungai Buloh akan dibangunkan oleh syarikat kroni. Sebab itu kawasan Tun Razak Exchange akan dibina oleh syarikat kroni. Demikian juga pemajuan tanah airfield sungai besi. BN ada pengalaman rompak dan samun negara. Itu pengalaman orang lain tak boleh tanding. BN trebaik dari segi itu.

Tak perlu PM Najib menyebut pasal resipi kejayaan negara. Kita semua tahu. Kita tahu, kalau BN boleh buat, PR boleh buat lagi terbaik. Tidak ada orang yang tidak boleh buat yang lagi baik jika dibandingkan dengan BN.

Ini yang pemimpin BN dan "Anwar Ibrahim" takut sangat. Rakyat akan sedar bahawa ada kehidupan yang lebih baik tanpa "Anwar Ibrahim" dan BN.

Posted by sakmongkol AK47
Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: