KHAS UNTUK AMBABIGA! DARI LU NAK JADIKAN RAKYAT SEMUA GILA BAIK LU PI CHECK KAT SPR!



Walaupun tarikh Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU-13) terus menjadi tanda tanya, kira-kira 1.3 juta pemilih berdaftar di negeri ini digesa agar menyemak semula pendaftaran masing-masing melalui pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengarah SPR negeri, Ahmad Adli Abdullah menegaskan bahawa semakan tersebut penting supaya pindaan terhadap kesilapan maklumat yang berlaku pada pemilih berdaftar dapat dilakukan pihaknya dengan kadar segera.

Saya berharap pemilih yang berdaftar untuk membuat semakan supaya sebarang kesilapan seperti nama, lokaliti dan pusat undian boleh dibuat dalam tempoh sebelum pilihan raya, katanya.

Menurut beliau, SPR telah menyediakan pelbagai kaedah kepada orang awam yang telah mendaftar untuk membuat semakan bagi memastikan maklumat peribadi mereka tepat.

Ahmad Adli berkata, semakan boleh dibuat dengan menghubungi talian SPR negeri, laman web, sistem pesanan ringkas atau pemilih berdaftar boleh hadir sendiri ke pejabat di negeri masing-masing.

Pelbagai kaedah disediakan dan kami memang sedang memberi tumpuan kepada semakan bagi memastikan pendaftar seboleh-bolehnya mengundi di tempat yang dekat dengan lokalitinya, katanya.

Beliau menambah, SPR sedang cuba untuk meletakkan pusat-pusat mengundi yang berhampiran dengan tempat tinggal pemilih berdaftar bagi memudahkan urusan mengundi ketika pilihan raya.

Read more...

So Ambabiga dari lu melalak dan nak jadikan semua orang GAY, baik lu suruh sesiapa yang tak puashati tu pi check standing mereka ok?

No comments: