CILI KASI TARUK! KHALID GAGAP SANGGUP PECAT EXCO DEMI PERTAHANKAN FAEKAH!?

BAU bangkai dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor sudah tidak dapat ditahan-tahan lagi. Khabarnya bukan sikit mata yang kelabu melihatkan perilaku Setpol yang seorang itu. Kecik, molek tapi dalam kepalanya banyak muslihat.

Dibawah dia dan seorang kawannya, diletakkan tanggungjawab untuk menguruskan Geran Selangorku bernilai RM 300 juta. Khabarnya juga, geran ini sepatutnya jadi modal pilihanraya umum akan datang, diletakkan nama geran, hanya sebagai wayang.

Tapi si Setpol ini telah ikut resmi tiang, apa yang dicanangkan dalam pembentangan bajet 2012 tempoh hari, kepada itulah yang akan dibelanjakan. Tidak ada sedikit ruang joke untuk Pengarah Pilihanraya PKR, Azmin Ali mengusik bagi tujuan persiapan kempen besar-besaran.

Inilah sebenarnya punca kenapa berlaku pertelagahan pun, berebutkan wang.

Dalam kecoh-kecoh ini semua, terselit rasa kagum, mana tak kagum, nak singkir Exco Kanan dari PAS, Datuk Dr. Hasan Ali dulupun tidak sesusah nak menyingkirkan perempuan kecik seorang ini. Exco kanan tu, pernah diwar-war nak jadi Menteri Besar pun.

Yang itu senang nak diterajang keluar, yang ini susah betul.

Ini politik 2 alam pembangkang yang patut rakyat tahu. Gebang pasal kronisme, nepotisme dan korupsi boleh tahan, tapi tanpa sedar kes Setpol ini sahaja mendedahkan begitu banyak masalah yang seringkali berkaitan dengan apa yang dia sering tuduh kepada BN.

Begini sajalah, Setpol itu bertahan sebab Wan Azizah jadi pelindungnya. Azmin tak berani nak berkeras sangat sebab Wan Azizah bini Anwar. Macam mana hebat joke pengorbanan Azmin, tetap tak boleh lawan pengorbanan Wan Azizah.

Kalau Azmin serah bini untuk dibaham lelaki, Wan Azizah biarkan suami untuk membaham isteri orang (ada video),! lelaki muda (air mani dalam dubor) dan pelacur China (ada video).

Secara matematiknya, pengorbanan Wan Azizah ibarat planet, pengorbanan Azmin ibarat bulan.

Apa joke Azmin tak senang duduk juga, dia lawan cuma tak bersemuka. Orang Azmin ada dimana-mana, dalam SUK, pejabat Menteri Besar semua orang Azmin ada. Jangan tak tahu, yang dok dedah surat anak saudara minta jadi panel lawyer joke Azmin punya angkara.

Percayalah selepas ini, lebih banyak surat rasmi/rahsia yang akan kita baca. Even penulis dimaklumkan, minggu depan ada pendedahan lebih dahsyat. Dengarnya, sudah ada ejen Azmin dah jumpa blogger UMNO bertukar-tukar maklumat.

Semua ini menginsafkan penulis, ini baru di peringkat negeri, tuan-tuan bayangkan kalau puak ini menguasai peringkat persekutuan, lebih banyak play kelakar seumpamanya akan kita lihat. Dihujung-hujung siapa yang menderita, kita juga,rakyat.

Tapi eloklah bertekak tu, kita kaup untung dari jauh je.

Sumber: MyKMU

House PK: Aku difahamkan bahawa Faekah ini sangat berkuasa hinggakan semua Exco joke kena sembah pada Faekah untuk sebarang projek, kali ini mereka dapat peluang untuk halau keluar Faekah! APa pandangan korang pasal isu ini?

No comments: