After "Hang Ambiga" threat,now 2 hired thugs out to kill her...


Bersih co-chairperson S Ambiga has perceived an email warning her of a hazard opposite her life.

The former Bar Council president told FMT which she perceived a email yesterday afternoon.

The email with a subject settled as "Beware hired guns out to kill you" claimed which a sold organisation had engaged two thugs to "terminate" her.

Although she funded a identities of those mentioned in a email as well as which of a sender, Ambiga however pronounced there were no references to any domestic parties.

The Bersih leader, who lodged a report with a Travers military station, elite not to exhibit a sender in order to strengthen a source.

"I will leave it to a military to investigate a matter," she said.

Ambiga additionally revealed which military officers had recorded her matter per a hazard yesterday evening.

Expressing regard for her safety, Ambiga said: "Yes, we am disturbed as well as we contingency be careful. we would need to beef-up security for myself."

Hate speeches to blame

The Bersih personality additionally blamed a harsh hatred speeches targeted during her for such threats.

"Since last year, irresponsible people have been consistently churning out hatred speeches opposite me as well as this has contributed to a state of affairs.



"The ultimate episode being a 'hang Ambiga' acknowledgement [by Um! no MP Mo hamad Aziz]. These people cannot only say such things as well as redress them later," she said.


This was a second genocide hazard a Bersih personality had received.

The initial was around a mobile phone text message last year.

Ambiga shot to inflection following a Bersih 2.0 as well as 3.0 rallies, which drew tens of thousands to a streets of Kuala Lumpur demanding for free as well as fair elections.

Following a ultimate convene on Apr 28, she had come under glow from various quarters, including government leaders, with even Prime Minister Najib Tun Razak claiming which a convene was hold to topple a government.

Disgruntled traders, who had supposedly incurred massive losses due to a rally, hold a burger criticism outside her residence while a organisation of army veterans staged a lewd exercise routine.

Apart from accusations of these protests being politically-motivated, it was additionally pronounced to be racial in inlet given a other leaders in Bersih were not targeted.-FMT



2 Pembunuh upahan dikontrak untuk membunuh Ambiga pula dah...

S Ambiga pengerusi bersama Bersih telah menerima sepucuk emel yang mengancaman nyawanya. Bekas presiden Majlis Peguam itu telah memberitahu FMT yang dia menerima e-mel petang semalam.

E-mel yang berjudul "Beware hired guns out to kill you" mengesahkan bahawa ada satu kumpulan tertentu telah mendapat khidmat dua orang samseng untuk "membunuhnya".

Walaupun dia tidak memberikan identiti mereka yang disebut di dalam e-mel itu serta nama pengirimnya, Ambiga, bagaimanapun berkata ianya tidak dikaitkan dengan mana-mana parti politik.
!
< a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjjwsFr1SO311AubyXDPSvswPHyiY2e9865in9umiP2WPEWx6atpQo2OL0OWaJw8mViphUDllNMtIqrZT3YuL5HJAl7vP7ummI8YeaZbZK42ua4lB9aoo-zuw4QbWyq1hq8wvHRU2d5rM1Y/s1600/ambiga-sreenevasan1-june14.jpg">

Pemimpin Bersih itu, yang telah membuat laporan polis di balai polis Travers, enggan mendedahkan siapa pengirimnya demi melindungi sumber.

"Saya akan serah kepada polis untuk menyiasat perkara itu," katanya.

Ambiga juga memaklumkan bahawa pegawai polis telah mencatatkan kenyataannya mengenai ancaman petang semalam.

Melahirkan kebimbangan keselamatannya, Ambiga berkata: "Ya, saya risau dan saya mesti berhati-hati. Saya akan memperkuatkan keselamatan untuk diri saya."

Pemimpin Bersih turut menyalahkan berbagai2 ucapan kebencian yang ditujukan terhadapnya.

"Sejak tahun lepas, orang2 yang tidak bertanggungjawab telah dengan konsisten mengeluarkan ucapan-ucapan kebencian terhadap saya dan inilah puncanya.

"Episod terbaru adalah ungkapan 'gantung Ambiga' , kata-kata diucapkan oleh YB.UMNO, Mohamad Aziz dari Seri Gading. Mereka ini tidak harus berucap sedemikian dan lepas itu menarik balik ," katanya.


Ini ada ancaman membunuh yang kedua yang diterimanya oleh pemimpin Bersih itu. Yang pertama ada melalui pesanan teks telefon bimbit pada tahun lepas.

Ambiga mula menjadi masyur berikutan perhimpunan Bersih 2.0 dan 3.0, yang menarik ribuan rakyat jelata untuk berarak di Kuala Lumpur mendesak untuk mengadakan pilihanraya yang bebas dan adil.

Berikutan perhimpunan terbaru pada twenty-eight Apr sudah, Ambiga telah dikritik dari pelbagai pihak, termasuk pemimpin-pemimpin ! kerajaan , dan juga dari Perdana Menteri Najib Tun Razak yang munuduh bahawa perhimpunan yang di adakan itu bertuju! an untuk menggulingkan kerajaan.

Para peniaga, yang kononnya dikatakan menanggung kerugian besar disebabkan perhimpunan itu marah serta membuat bantahan jual burger di luar kediaman Ambiga, manakala sekumpulan bekas tentera membuat rutin senaman tonggek juboq didepan rumahnya.

Selain daripada tuduhan bahawa bantahan ini didorong oleh design politik, ia juga dikatakan bersifat perkauman kerana pemimpin-pemimpin Bersih yang lain tidak menjadi sasaran.(diterjemah daripada teks B.Inggeris di atas oleh tumpang sekole)











cheers.
Posted by
Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: