PANAS BERAPI! DIN PUDURAYA HINA KAUM HINDU! APA REAKSI PAKATAN?

Berkenaan subjek ,rasa-rasanya itulah satu-satunya cara PAS untuk selamatkan diri daripada musibah yang diundang Naib Presiden parti itu dua hari lepas semasa debat di Karangkraf. hahahaha!!
"Perarakan Thaipusam juga demonstrasi jalan. Ada yang separa sedar ,membawa kavadi tanpa 'tear gas' " - MP PAS ,Yang Ber Salah-uddin merangkap Naib Presiden PAS.

Apakah logiknya YB ini mengaitkan Thaipusam dalam hal ini ? Topik debat adalah samada Demonstrasi Jalanan akan mengukuh atau meruntuhkan demokrasi sesebuah negara. . YB Saifuddin juga menegur Salahuddin agar tidak menyamakan perayaan/perarakan keagamaan dengan demonstrasi jalanan. Kepada sesiapa yang menonton debat tersebut ,penulis pasti anda sedar bahawa selepas teguran tersebut YB Salahuddin langsung tidak bercakap mengenai Thaipusam. KENAPA ? Takut ? Rasa bersalah ?

INGAT LAGIKAH BILA NIK AZIZ KATA SOLAT DAN PENUNAIAN HAJI JUGA ADALAH DEMONSTRASI JALANAN ,BELIAU DIKRITIK HEBAT OLEH ULAMA-ULAMA .SEKARANG ANAK BUAHNYA PULA MENGHINA THAIPUSAM ?
Apakah YB keliru perbezaan perarakaan agama dengan demonstrasi jalanan ? Adakah kerana Bersih(demonstrasi jalanan) dan Thaipusam(perarakan keagamaan) disamakan kerana pakaian kuning mereka ?

1. Thaipusam perlukan permit ,manakala Berish melanggar perintah mahkamah.

2. Thaipusam tidak berniat politik ,Bersih pula sebaliknya.

3.Thaipusam dirayakan dengan menghormati undang-undang ,manakala Bersih melanggar perintah mahkamah.

4. Thaipusam adalah upacara keagamaan ,tetapi di Bersih akan ada peristiwa benci-menbenci,hina-menghina .maki hamun dan sebagainya.

Kemana perginya semua favourite India di Pakatan ? tak berani soal ? Dah lah janji Thaipusam di Negeri PAS ,Kedah ,tak ditunaikan sekarang dengan senang hati samakan Thaipusam dengan Bersih ?? Apa kata PAS ? Sehingga kini tiada penjelasan diberikan PAS apabila YB Kamalanathan menghantar surat kepada YB Salahuddin.

Sent by Maxis from my BlackBerry smartphone

No comments: