PANAS BERAPI! BUKTI GUAN ENG SEMAKIN DIBENCI KAUM INDIA DI PENANG!

TAKTIK mempergunakan isu agama dan kaum yang cuba dimainkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyatakan bahawa kuil-kuil Hindu akan terancam sekiranya Barisan Nasional (BN) kembali mendapat kuasa nampaknya telah makan diri.

Semalam, membidas kenyataan Guan Eng yang tebal dengan sifat fanatik keagamaan dan menyentuh sensitiviti perkauman itu, Presiden MIC, G Palanivel menegaskan bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang itu adalah satu dakyah fitnah yang berniat jahat.

Dalam kenyataannya itu, Palanivel menyatakan bahawa kerajaan Barisan Nasional selama ini memberikan jumlah peruntukan yang besar untuk membina dan membaik pulih rumah-rumah ibadat agama Hindu di negara ini, khususnya di Pulau Pinang.

Sebenarnya, agak menghairankan apabila Guan Eng membuat kenyataan yang menyentuh tentang soal pembinaan atau membaik pulih kuil Hindu memandangkan dia bukanlah seorang yang beragama Hindu.

Menurut tafsiran saya dari lenggok fahaman komunis yang dianuti oleh Guan Eng, saya berpendapat bahawa mungkin dia sendiri tidak mempunyai agama.

Setahu saya, komunis menentang kewujudan agama di dalam kehidupan mereka

Lebih besar lagi kesilapan taktiknya itu apabila dia memberikan komen tentang sesuatu yang dia sendiri tidak tahu hujung pangkalnya.

Read more...

No comments: