GEMPAR BERAPI! PAKATAN PERAK DAH DAPAT BAKAL MB BARU! HABIS LA KAU @mbnizar

Ingat lagi bekas polis yang kecewa sebab tak dapat projek Malakoff dan masuk sertai PARTI AJARAN SYAITAN beberapa hari yang lalu? Aku cerita pasal Fauzi Shaari, bekas polis yang sertai PAS di Bahagian Larut. KLIK SINI

Korang nak tau tak kenapa PAS nak bawak Fauzi ke Larut? Mereka nak sediakan si Fauzi ni sebagai bakal MB Perak beb, kalau la Pakatan berjaya menawan Perak semula (nau'zubillah) -Eh, Macamana dengan si Lilin bernama Nizar tu? Nak letak Nizar lahanat tu kat mana? Kan ke dia masih gunakan nama @MBNizar dalam twitternya?

Macam ni cerita dia, PAS Perak dah memang bengang gila dengan si Nizar ni sebab sebagaimana yang kita semua tahu, Nizar lebih setia kepada DAP dari PAS sendiri. Perkara ini semua orang PAS tahu, sebab tu masa brader lembut gila projek nak keluar UMNO Nizar cadangkan dia masuk DAP!

Cinta dan mahabbah Nizar Laknatullah ni pada DAP memang dah tak boleh nak pertikai lagi, PAS nampak dan secara senyap mereka memujuk si Fauzi ni balik ke Larut, dalam Larut ada 3 kerusi DUN, maka PAS boleh meletakkan dia kat mana mana saja untuk Fauzi bertanding.

Kalau menang PAS dah tahu dengan reputasi buruk Nizar di mata rakyat negeri Perak, maka mereka dengan mudah akan meletakkan si fauzi di kerusi MB. Percayalah, DAP joke tak nak Nizar jadi MB lagi, sebab mereka joke tahu dia ni sudah rosak namanya di Perak.

Berbalik pada Fauzi tadi, PAS memang dah study, kalau nak seseorang jadi MB di Perak ni mereka kena cari seseorang yang veteran dan mempunyai pengalaman meluas seperti Fauzi ni, almaklumla dia kan bekas pegawai tinggi polis, maka dia mesti dah masak dengan sepak terajang politik ni.

Yang penting sekali, Fauzi bukanlah barua DAP semacam Niza! r. Fauzi akan setia dengan PAS la, itu fikir merka. Tapi mereka sudah lupa Nizar joke dulu setia dan kuat dengan PAS, tapi bila duduk kerusi empuk MB dia terus lupa siapa dia sebenarnya.

Aku pasti Nizar bila tahu pasal perkara ini, maka dia akan meroyan dan melambai dengan lebih kuat lagi. Sekarang Nizar kena harapkan sokongan DAP, PAS dah tak percaya dia lagi, kemana hala tuju Nizar selepas ini?

Wahai Nizar! Kau lupakan jela untuk hasrat kau nak jadi MB! Kalau menang joke Pakatan, PAS dah sediakan calon bekas POLIS (yang sangat mereka benci tu) untuk gantikan kau. Hebat kan permainan politik Pakatan kat Perak ni?

Sekarang kita tunggu dan lihat apa reaksi Nizar bila benda ni dah terbocor?

Kalau korang sudi debarkanlah cerita ini ke merata tempat ok! Terima kasih

No comments: