TERBAIK! PM BELA IBU TUNGGAL TAPI PAKATAN TERUS MENINDAS MEREKA! #BNBagus #ManifestoBN #Transformasi #GE13 #PRU13 #BetterNation


Sesak persekitaran PWTC hari ini berikutan pelancaran Jaringan Wanita Ibu Tunggal Malaysia (Juwita) oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dewan Merdeka tempat module diadakan luar dalam penuh dibanjiri kira-kira 13,000 ahli Juwita dari seluruh negara.

Najib dalam ucapannya berkata ibu tunggal yang berdaftar kini layak menerima kad diskaun yang membolehkan barangan dibeli dengan diskaun 5 peratus hingga 50 peratus, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Najib, kad diskaun itu memboleh ibu tunggal membeli barangan dengan harga diskaun di kedai-kedai terpilih.

Skim insurans ibu tunggal, kata Najib, bersedia menimbangkannya kerana kosnya sekitar RM twelve juta setahun.

"Selaku kerajaan sementara saya tidak boleh buat keputusan tetapi jika menang dalam pilihan raya kita akan melaksanakannya," katanya.

Ibu tunggal, katanya, juga boleh dipertimbangkan untuk dapat rumah rakyat termiskin.

"Ibu tunggal berjumlah 13,000 ini adalah penyokong tegar BN dan akan memastikan 5 haribulan ini BN kembali memerintah negara,"kata Perdana Menteri.

Wanita dan ibu tunggal tidak mahu ikan, tetapi pancing iaitu jalan hidup untuk mencari rezeki.

Melalui Juwita, ujar beliau diadakan pangkalan interpretation ibu tunggal dan setiap daerah mendaftarkan golongan berkenaan supaya bantuan dan bimbingan di seluruh negara dibuat dengan mudah.

"Sekurang-kurang sepasang baju raya, kalau boleh dan memang b! oleh ber ilah lebih," kata Najib

Pinjaman mikro kredit, kata Najib telah berjaya memajukan ibu tunggal.

Pinjaman Tekun dan Amanah Ikhtiar, kata beliau, telah banyak memberi manfaat kepada wanita.
Program 1 Azam, kata Najib, peruntukkan RM 400 juta dan bersedia untuk tambah peruntukkan kerana permohonan yang banyak.

Wanita juga, kata beliau, banyak juga pusat asuhan Permata telah diwujudkan dan module ini bukan sahaja memastikan pendidikan awal anak-anak berkualiti, tetapi juga membuka peluang perniagaan baru bagi wanita. Dalam Manifesto BN, kata Najib, antaranya meningkat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sehingga RM1,200 dalam tempoh lima tahun dan ibu tunggal antara golongan yang layak menerima bantuan ini, selain bantuan lain yang begitu banyak disediakan kerajaan.

HOUSE PK: Ini aku petikd ari Agenda Daily. Inilah kehebatan BN yang takde pada Pakatan wahai pembaca sekalian. Kat Selangor tu ibu tunggal terpaksa saman kerajaan negeri yang diketuai Khalid Gagap kerana tidak dibela.

Tengok PM, steady je 1Malaysia punya ibu tunggal dia tolong! Ada akal guna, jangan ikut emosi nanti mati...

No comments: