My Beautiful Malaysia tue apa?


Sana sini aku baca orang asyik dok kutuk2 module My Beautiful Malaysia. Konon nya module neh memaksa rakyat hadir dan blablabla.. mengerah budak2 sekolah, guru2 dan sebagainya untuk hadir bagi menyatakan sokongan ke atas module My Beautiful Malaysia.

Betul ke?

Yang aku tahu ;

1. Program nehmemerlukanguru besar+ beberapa orang guru + pelajar untuk hadir.

2. Tujuan module ialah bergotong royong membersih! kan kawasan.

Lihat bawah ;

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera,


Y.Bhg. Dato'/Datin/Tuan/Puan,

MEMOHON PENYERTAAN PESERTA DALAM PROGRAM MY BEAUTIFUL MALAYSIA

Dengan segala hormatnya saya diarah oleh pihak Pengurusan Atasan merujuk kepada perkara di atas.

2. Adalah dimaklumkan,Pejabat Ketua Setiausaha Negara akan menganjurkan Program My Beautiful Malaysia yang melibatkan penyertaan seramai 1 juta sukarelawan belia yang akan melaksanakan aktiviti-aktiviti kesukarelaan secara serentak di seluruh Negara pada 3 Februari 2013 (Ahad)yang akan dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri bertempat di Kampung Medan, Selangor.Sehubungan itu, dipohon jasa baik dan kerjasama daripada pihak Y.Bhg. Dato'/Datin/Tuan/Puan untuk menamakanseorang (1) wakil daripada bahagian masing-masing untuk menyertai module ini.

3. Dipohon jasa baik dan kerjasama daripada pihak Y.Bhg. Dato'/Datin/Tuan/Puan untuk mengemukakan nama peserta, gred jawatan dan no telefon kepadabahagiankeurusetiaan@jkr.gov.my<mailto:bahagiankeurusetiaan@jkr.gov.my> selewat-lewatnya pada hari Khamis, 31 hb Januari! 2013 se belum jam 1 petang untuk tindakan selanjutnya.Sebagai makluman, pengangkutan dan makanan akan disediakan oleh pihak urusetia dan pihak KKR memaklumkan, pegawai yang hadir sebagai peserta akan diberikan cuti gantian.Maklumat lain seperti tempat dan masa berkumpul akan dimaklumkan kemudian melalui email selepas mendapat pengesahan daripada Bahagian Pentadbiran KKR.

4. Bersama-sama ini juga disertakan surat daripada Kementerian ! Belia dan Sukan siri JBSN:R.M.400/05-06 JLD 2(88) yang jelas menerangkan maksudnya untuk tindakan pihak Y.Bhg. Dato'/Datin/Tuan/Puan. Kerjasama daripada pihak Y.Bhg. Dato'/Datin/Tuan/Puan berhubung perkara ini amatlah dihargai dan segala kesulitan amat dikesali.


Sekian, terima kasih.

Yang menurut perintah,

Bahagian Keurusetiaan
Cawangan Pengurusan Korporat
Ibu Pejabat JKR Malaysia
No Tel : 03-2610 7114/7118
No Fax :03-2612 2068


Pointpenting ;

1. Program neh ialah module kesukarelawanan. Ada ke ayat neh hah? Mampos la. Tabohje laweh. Wakaka.

2. Setiappihakyang dikehendaki menghantarwakil [pihak sekolah ataupunkementerian lain]perlu menghantar wakil. Berikan nama dan etc2 bagi menjayakanmisi/matlamat module tersebut.

Lihat bawah ;



3. Matlamatprogram tersebut ialah bergotongroyong, bersihkan kawasan dan etc2.

4. Dapat cuti ganti. Lepas tue pengangkutan joke ada. Makan joke ada.

5. Rupanya ini module kemas2 satu malaysia secara besar-besaran.Nak cakap paksa hadir joke takde kot.Dapat cuti ganti lagi.

Pendapat aku.

1. Program neh adamatlamat yang! baik.

2. Boleh diteruskan. Tapi bab cuti ganti tue aku ingat tak payah kot. Bayangkan 10,000orang kakitangan awamdapatcuti ganti sebabbersihkan kawasan? Hak eney.Satu pembaziran tenaga. Kerajaan tak perlu susah payah bagi cuti ganti. Ada masa2ny kerja macam neh kita kena buat dengan lapang dada. Bukan selalu ajak ko gotong royong kan. Rileks la.

3. Bab makan giveaway aku sokong. Bab pengangkutan giveaway tueaku rasa tak perlu la.Patutnya ko open pada mereka2 yangada kenderaan. Lagipun takut pengagihan peruntukkan tue lari. Jangan2 lebih kepada songlap.

4.Dan kalau seriyus masalah pengangkutan tue jadi isu, ko patut offer tempatyang perlu dibersihkan,berdekatan di kawasan masing2. Tue lebih baik. Nama module sukarelawan kan? Patutnyapenggunaan duit t! ue harus ! dikurangkan. Jangan ko bagi bajufree, topi giveaway sudah la.Tak guna sambil bersukarela sambil buang duit pada pembuat topi n blablablatue.

5.Alamak.. kalau nak kemas2macamneh bukan ramai yang nak p joke kalautak diwajibkan hadir. Kenapaksa g baru depa hadir. Betul aku setuju. Paksa je mereka pergi. Benda2baik untuk kemas2 satu malaysia kalau kena paksa hadir joke takdehal. Aku sokongjek. Kalau paksa hadir untuk nyatakan sokongan kepada bn, kena pegangbendera, dapat upah dan blablabla.. tue boleh la kompl! ain. Yan g neh aku tengok ada pengisian yang baik.

6. Apa joke boleh juga jadikan ia acara tahunan.Dan oke juga dijadikan sebagaiacara bulanan untuk pesalah2seperti pesalah2 traffic,bohsia, pad rempit, pad pit, pad gian, pencuri, penjenayah dan blablala..

7. Untuk anak2 yang bermasalah, pelajar2 yang suka melawan guru joke oke. Ko hantar je nama2 tue katpihak berkaitan.Biar depa kena bersihkankawasan sebab melawan. Masa aku kat sekolah dul! u, aku pe! rnah kena dendasapu sampah, sapu padang [jalan tar],kemas padang[rumput]. Aku tak serik2. Lepas kena cucitandas terus aku stop. Cilakak. Kerja tue tak best beb. Wakaka.

Apa joke aku puji laprogramMy Beautiful Malaysia. Ada usaha yang baik. Mohon BN jangan jajaia sebagai module politik sudah. Kalau ia dijaja sebagai module politik, tak kira baik mana la module lue sekalipun orang tetap menyampah. Pasal orang menyampah kat bien. Lue kena faham la.

kah kah kah





Tapi,tak lengkap rasanya kalau kita tak dengar pendapat dari mereka2 yangterlibat secara peribadi dengan module ini... so kalau nak tahuprogram ini berjalan sepertimana matlamat dia ke tak, kita tunggu la mereka2 yang terlibat dengan module ini bersuara kalau ada. Jangan2 mereka ada cerita lain yang aku tatau. Pakat2 share oke. Bai.

- amenoworld Read More @ Source



More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus ! | < a href="http://cn.bonology.com/">
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: