BUKTI DAP RACIST! MANA DIA CALON MELAYU DALAM PARTI YANG KONONNYA TAK RACIST?

Agak menarik melihat keputusan undi pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP yang baru berlangsung di mana Dinasti Lim dilihat terus unggul menguasai parti itu dengan ketua keluarganya, Lim Kit Siang berada di tempat tertinggi di dalam senarai.

Tempat keduanya pula diisi oleh anak Lim Kit Siang, iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang befitu terkenal dengan sifat chauvinis ultra kiasu dan hebat sebagai diktator yang berjaya menghalau ramai bangsa Melayu dan India di Pulau Mutiara itu.

Meskipun dia dikatakan mempunyai pengaruh yang kuat dan hebat dengan jawatan Pengerusi DAP, Karpal Singh hanya mampu untuk berada di tempat ketiga dalam senarai tersebut dan anaknya, Gobind, hanya mampu untuk berada di tempat ke-8.

Jelaslah Dinasti Lim mengatasi Dinasti Singh is King dengan ketara.

Kaum India pula hanya mempunyai seorang saja wakil di dalam CEC parti tersebut apabila M. Kula berjaya menempatkan dirinya di tempat ke-16 dari twenty orang ahli DAP yang terpilih.

M.Kula dipercayai menang dan terpilih diatas ehsan para perwakilan DAP yang hadir memandangkan parti itu memerlukan sokongan dari kaum India yang ramai di Pulau Pinang, sekaligus memastikan jawatan Guan Eng di negeri itu selamat.

Dari twenty kerusi penggerak utama DAP itu, hanya tiga orang itu saja yang terpilih dari golongan bukan kaum Cina manakala baki lagi 17 orang telah dimonopoli oleh kaum Cina.

Paling menyedihkan, tiada langsung wakil bangsa Melayu yang berjaya tersenarai di dalam CEC yang mempunyai kuasa menentukan dasar serta perjuangan parti tersebut.

Berikut adalah keputusan pemilihan CEC untuk tahun ini:

Lim Kit Siang 1607

Lim Guan Eng 1576

Karpal 1411

Chong Cheing Jen 1211

Anth! ony Loke 1202

Wu Him Ven 1202

Tan Kok Wai 1199

Gobind Singh 1197

Tony Pua 1162

Teng Chang Khim 1152

Fong Kui Lun 1137

Nga Kor Ming 1075

Chong Eng 1006

Chow Kon Yeow 986

Liew Chin Tong 984

M.Kula 984

Boo Cheng Hau 958

Teresa Kok 925

Teo Nie Ching 903

Ngeh Koo Ham 824

Persoalannya, tidakkah rakyat di negara ini sedar dengan keputusan itu maka jelaslah bahawa DAP yang kononnya sebuah parti berbilang kaum itu hanyalah retorik dan hipokrit semata-mata?

Kononnya DAP turut memperjuangkan bangsa Melayu? Maaflah, dari apa yang dilihat di dalam keputusan pemilihan tersebut, Melayu langsung tiada di dalam hati ahli-ahli DAP dan seolah-olah tidak wujud sama sekali.

Sebenarnya, bukan tiada bangsa Melayu yang bertanding di dalam pemilihan tersebut.

Yang bertanding di antaranya ialah Zairil Khir Johari, Ahmad Ton, Senator Ariffin S.M. Omar, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji, Zulkifli Mohd. Noor, Roseli Abdul Ghani, Solaiman Op Syed Ibrahim dan Harun Ahmad.

Malangnya, seorang joke tidak menang, malah kalah teruk di tangan puak-puak chauvinis ultra kiasu yang diketuai oleh Dinasti Lim.

Persoalannya, apakah bangsa Melayu tidak sedar-sedar bahawa mereka langsung tidak mendapat tempat di dalam perjuangan DAP?

Itupun mereka masih lagi tegar menyokong parti kafir harbi itu dan tidak segan-segan untuk berkempen, mengibarkan bendera roket serta membela DAP seolah-olah parti itulah yang akan membawa mereka ke syurga!

Sumber: Perak Today

HOUSE PK: Kan aku dah kata DAP adalah parti Kristian yang majoritinya adalah kaum Cina, mana depa nak ambik melayu. Hanya melayu bodoh bebal dan tak cukup akal saja boleh terpedaya dengan DAP ni.

Wahai anak-anak muda diluar sana, aku melalak siang malam bagitau korang yang DAP adalag parti extremist dan chauvinist. Semelam mereka telah membuktikannya. Ad! a melayu yang bertanding tapi tak lepas sebab Cina Kristian tak nak melayu dalam pengurusan parti ni. Dulu Tunku Aziz joke depa halau. Mana Sakmongkol aka Arif Sabri dan Aspan Alias?

Kalau lepas ni masih ada melayu yang percayakan DAP, maka sah mak pak dia tak bernikah!

No comments: