PANAS BERAPI! HASSAN ALI TIBAI ANWAR KAW-KAW PUNYA! MESTI TONTON


Anwar secara terang dan jelas telah menghina umat Islam sehingga sanggup mengatakan bahawa umat Islam menghadapi masalah dalam jiwa.

Presiden JATI, Datuk Dr Hasan Ali mendakwa tindakan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan bahawa umat Islam mempunyai masalah dalam jiwa mereka dua hari lalu di London seolah-olah memperkecilkan segala usaha untuk menentang penerbitan filem Innocence of Muslims.

Justeru, beliau mengecam Anwar selain melabel pemimpin Pakatan Rakyat (PR) itu sendiri mempunyai masalah dengan kecelaruan emosi serta akal fikiran.

Kenyataan Masalah dalam jiwa orang Islam seperti yang didakwa oleh Anwar sebenarnya menunjukkan beliau sendiri yang mengalami masalah jiwa.

Bagi saya, ia adalah satu kenyataan yang tidak sepatutnya keluar dari mulut seorang pemimpin Islam yang satu ketika dahulu memimpin gerakan Islam, tegasnya.

Katanya lagi, kenyataan yang dikeluarkan Anwar dua hari lalu di London menggambarkan betapa tidak sensitifnya pemimpin itu terhadap komitmen masyarakat Islam yang bangun menentang sebarang bentuk penghinaan terhadap agama.

Malah Hassan menambah, sekiranya kefahaman berbentuk memandang rendah terhadap Islam dipegang oleh Anwar maka bayangkanlah apa akan jadi kepada Islam sekiranya parti itu berkuasa menerajui negara.

Atas nama akidah dan keimanan, umat Islam seluruh dunia amnya dan Malaysia khususnya sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengorbankan nyawa mereka.

Read more....

No comments: