MACAM BABI KUBANG! EXCO PAS KEDAH SAMUN DUIT AHLI PERNIAGAAN CINA LEBIH RM1 JUTA!!!

Kalau ada yang kata PAS tu bersih, maksum, suci dan seangkatan dengannya, aku rasa orang tu memang dah tak waras. Mesti ada wayar dalam otak dia yang sudah putus atau sudah lapuk.

Hakikatnya, para pemimpin PAS yang tak pernah ada kuasa selama ini, bila diberi kuasa, samalah diorang macam babi jumpa kubang. Tengok di Perak masa Fuckatan Harami perintah 11 bulan dulu, cukuplah. Habis tanah negeri diberikan begitu sahaja kepada puak-puak komunis yang ada pertalian saudara dengan Ngeh dan Nga.

Ni kat Kedah pulak...

Korang bacalah sendiri.

Rata-rata, kalau di Alor Star terutama sekali yang kerap rapat dengan Wisma Darul Aman banyak mengetahui kisah seorang Exco Kedah dari PAS yang menyakau duit seorang ahli perniagaan berbangsa Cina dalam usaha ahli perniagaan tersebut mendapatkan sebuah lombong bijih besi di Kedah.
Ahli perniagaan tersebut telah digula-gulakan dan diberi jaminan kononnya untuk mendapatkan lokasi bijih besi bagi tujuan perlombongan, dia perlu mengeluarkan 'perbelanjaan dalaman' kepada Exco terbabit. Jumlah 'perbelanjaan dalaman' atau lebih tepat lagi RASUAH nilainya jutaan ringgit.
Dengan 'perbelanjaan dalaman' itu, jaminan diberikan proses untuk melombong bijih besi akan dipercepatkan dan kebenaran akan diberikan tanpa banyak soal.
Dipendekkan cerita, setelah lebih RM1 juta 'perbelanjaan dalaman' diberikan, ahli perniagaan tersebut masih lagi nganga. Exco berkenaan telah joke menghantar orang-orangnya untuk menuntut baki 'perbelanjaan dalaman' walhal surat kebenaran dan assent melombong tetap tidak dikeluarkan.
Antara sebab yang menyebabkan surat kebenaran tidak diberikan ialah GANGGUAN SPRM, selain lokasi perlomb! ongan bi jih besi yang tidak sesuai dan terletak di atas tanah persendirian. Selain itu, beberapa lokasi lain yang dicadangkan kepada ahli perniagaan itu pula, tidak mendapat kebenaran daripada JPS, JAS mahupun standing tanah yang belum ditukar.
READ MORE...

No comments: