GEMPAR! MEMANG SAH KETUA PEMUDA PAS SABAH ADALAH PENDATANG HARAM! INI BUKTINYA



Menyambung kisah Pemuda PAS Sabah Piss Puss yang memperjuangkan RCI mengenai tuduhan bahawa ada komplot memberi warganegara asing kepada mereka yang 'stateless' di Sabah untuk jatuhkan PBS tapi bapanya Indon, Pak!

Kini blog Tambuakar membuat pendedahan terbaru sini bahawa Lahirul sendiri adalah PATI atau Pendatang Asing Tanpa Izin.

Buktinya joke ada bung ...



"Tambuakarsaba di kasi tau yg keluarga si Lahirul Latigu ni dapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an. Selepas dapat kelulusan pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga mereka berurusan di Jabatan Pendaftaran Negara untuk keluarkan Surat Beranak masing-masing. Cuba kunuk ba kamu Tinguk dua surat beranak ni. Tahun berapa lahir tapi tahun berapa dikeluarkan oleh JPN?

Ertinya, sebelum dapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga ini tiada Surat Beranak atau IC! Ertinya dorang satu keluarga ni berstatus keluarga PATI.

Jadi, macam mana si Lahirul Latigu ni mengaku dapat kerakyatan Malaysia secara automatik waktu dia lahir pada nineteen Julai 1976? Waktu itu ibunya belum dapat Surat Beranak lagi jadi macam mana mau bilang ibunya warganegara Malaysia waktu itu?

Kah kah kah! ....bet ul tak tahu malu PAS ni. Mainkan isu yang mana tukang ungkitnya joke sama tersungkit.

Baca seterusnya untuk tahu bagaimana kuat penipu orang PAS ini pusing untuk bohongkan orang ramai bahawa dia adalah seorang warganegara Malaysia.

Sumber: The Unspinners

No comments: