CILI KASI TARUK! RAFIZI 'BALACI TOKONG' SEKAT KEMAJUAN ANAK BANGSA!

PENGARAH Strategi PKR, Rafizi Ramli dilihat sengaja mencetus kontroversi baru dengan melepaskan tuduhan rambang yang tidak berasas terhadap tokoh ahli perniagaan Melayu, Tan Sri Mokhtar Al-Bukhari, baru-baru ini.

Rafizi mendakwa kononnya Tan Sri Syed Mokhtar melalui MMC Corp. Bhd miliknya mempunyai bulletin tersembunyi mahu membolot kekayaan tanah Perbadanan Aset Keretapi (RAC) yang bernilai RM50 bilion menerusi pengambil alihan operasi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Tuduhan tersebut dilakukan oleh Rafizi berdasarkan dia difahamkan bahawa MMC telah mengemukakan pelan operasi dan pengambil alihan pada awal tahun ini dan kerajaan sedang dalam proses untuk meluluskan pelan pengambilalihan itu.

Sebagaimana maklum, Rafizi kini sedang menghadapi dakwaan mahkamah yang serius berhubung kesalahannya yang melanggar akta BAFIA yang menyaksikan kemungkinan besar dia bakal ke penjara tidak lama lagi.

Justeru sebelum disumbat ke kandang penjara, berkemungkinan besar Rafizi diarahkan pihak tertentu untuk melakukan serangan kamikaze terhadap tokoh perniagaan Melayu yang banyak berjasa untuk rakyat di negara ini, khususnya umat Islam.

Tuduhan tersebut mampu membuat Rafizi muflis sekiranya di saman oleh tokoh korperat Melayu terkemuka itu dan mungkin dia akan pappy kedana di dalam penjara nanti

Persoalannya, siapakah yang memahamkan Rafizi bahawa MMC bakal memiliki RAC melalui pengambil alihan KTMB itu dan apakah benar syarikat GLC itu akan dijual kepada Tan Sri Syed Mokhtar sebagaimana POS Malaysia sebelum ini?

Sebagaimana maklum, Tan Sri Syed Mokhtar merupakan individu ke-5 yang terkaya di Malaysia dan berada di belakang seramai 4 orang taikun-taikun perniagaan yang terdiri dari ahli-ahli perniagaan berb! angsa Ci na.

Sebelum ini tokoh terkemuka perniagaan Melayu itu pernah disekat oleh tokong Lim Guan Eng untuk mengambil alih Penang Port dengan pelbagai alasan tidak munasabah dan sengaja direka-reka untuk menyekat kemajuan perniagaan beliau.

Kali ini, Tan Sri Syed Mokhtar disekat sekali lagi dari mengambil alih KTMB dan memandangkan syarikat itu tidak punya sangkut paut dengan Pulau Pinang, maka tokong yang sememang tak boleh tengok orang Melayu maju itu tidak punya kuasa untuk menghalangnya lagi.

Mungkin kerana itulah dia menghubungi bakal banduan PKR itu untuk menyerang Tan Sri Syed Mokhtar untuk melebarkan sayap perniagaannya dan menghalang cadangan pengambil alihan KTMB tersebut.

Persoalannya, mengapa Rafizi tidak pernah menyerang seorang joke dari 4 orang individu yang lebih kaya berbanding Tan Sri Syed Mokhtar dan apakah ia disebabkan bahawa keempat-empat mereka itu sebangsa dengan tokong puak-puak PKR dan PAS itu?

Berapakah juta ringgitkan jumla upah yang diterima Rafizi untuk menyerang Tan Sri Syed Mohktar, dan apakah adik jambu Anwar Ibrahim itu dijanjikan pulangan yang lumayan untuk melangsaikan kos guamannya di mahkamah tidak lama lagi?

Lagipun, apa salahnya Tan Sri Syed Mokhtar mengambil alih KTMB memandangkan beliau dilihat lebih dari layak untuk memiliki KTMB yang sememangnya tertera perkataan Melayu di nama syarikat tersebut.

Apakah sesuai sekiranya syarikat Keretapi Tanah Melayu Berhad itu dimiliki oleh empayar Robert Kuok, empayar Teh Hong Piow, empayar Lee Shin Cheng, empayar Quek Leng Chan, empayar Lim Kok Thay atau empayar Tiong Hiew King?

Saya ingin bertanya Rafizi, mengapakah dia tidak mempersoal seorang joke dari taikun-taikun bilionare berbangsa Cina itu tentang jumlah keluasan tanah milik mereka di Tanah Melayu ini yang telah berjaya dikuasai oleh mereka? Berani..?

Lagipun, sepanjang hayat empayar perniagaan Tan Sri Syed Mokhtar, rekod beliau menunjukkan prestasi yang sangat membanggakan dan lebih menariknya ialah tokoh perni! agaan Me layu itu sering berkongsi hasil kekayaannya dengan seluruh umat Islam di negara ini.

Jadi, apa yang membuatkan Rafizi dengki sangat terhadap Tan Sri Syed Mokhtar yang banyak berjasa kepada Islam, Melayu dan Tanah Melayu itu?

Justeru itu, saya rasa Rafizi tidak perlulah menyalak mengikut telunjuk tokong memandangkan kad pengenalannya tertera bahawa dia beragama Islam dan berbangsa Melayu sama seperti Tan Sri Syed Mokhtar.

Usahlah Rafizi menjadi anjing DAP yang menkhianati bangsa dengan menjanjikan kuasa sedangkan maruah bangsa tercemar dan kemajuan umat Islam terbantut oleh kerakusan cita-cita politik Anwar yang kotor

SUMBER: PERAK TODAY

No comments: