CILI KASI TARUK! BETUL KE SITI NURHALIZA PUNCA RAMAI ARTIS MASUK PAS?


[Impian tidak menjadi, adakah Fazley akan lompat parti? Ayahnya bekas Setiausaha Eksekutif UMNO. Tapi anak Tun Ghaffar joke masuk PAS....]

Baru saja kita menceritakan kisah impian seorang yang tidak menjadi dan berdendam dengan merosakkan anak orang lain. Belum baca?

Isy isy isy ... pendedahan sensasi takkan miss? Baca balik di Babak 1, Babak 2 dan Babak akhir. Kisah ini ada tambahan lagi, tapi tunggu macam mana Fazley akan respons. Dengarnya Fazley ada Twitter sini ... Rasanya dia takut nak jawab balik.

Berbalik kita ke tajuk. Harap lepas ini bolehlah faham kenapa kita ceritakan kisah Siti Nurhaliza dalam siri Fazley.

Satu masa dahulu, tak lama lepas Siti Nurhaliza berkahwin dengan Dato K, dia dengan imej barunya yang pakai tudung pergi berjumpa Nik Aziz. Tak caya tengok gambar berikut:


Tak tahu kita apa tujuan Siti nak ziarah Nik Aziz. Adakah dia sanjunginya atau Dato K guna Siti nak jumpa Nik Aziz untuk urusan biznes? Orang berniaga macam-macam helah untuk sa! mbil men yelam minum air.


[Amy Search, orang Johor yang masih dikatakan artis UMNO joke pernah berjumpa dan kononnya belajar dengan Nik Aziz. Diatas Ustaz Badrul Amin mentarbiyahkan Amy. Asal bukan kounselling Amy ....]

Sejak itu macam-macam orang asal terkenal berjumpa Nik Aziz. Mungkin ini melahirkan thought dalam PAS untuk dapatkan artis-artis untuk menaikkan populariti PAS kepada anak muda yang meminati artis-artis.

Masaalahnya adalah artis-artis ini tidak ada condongan parti. Kebanyakan mereka adalah apolitical atau tidak ada kecenderungan politik.

Dari pengalaman persahabatan baik Erdogan PAS dengan evangelis DAP dan PKR, mereka pelajari bahawa cara terbaik adalah mendapatkan artis yang bermasaalah dan menghampiri mereka. Yang pentingnya mesti ada fulus ... sama macam missionaries.

Dikatakan bahawa seorang artis diberi RM2,500 seorang setiap kali naik pentas. Empat kali naik sebulan, tak ke gaji RM10 ribu sebulan. Lagi naik, lagi banyak dan selesailah bagi mereka yang ada masaalah kewangan mereka.

Grup-grup yang mula-mula semua ada masaalah.

[Ini Tok Kenali atau paderinya. Dia merupakan agen untuk mencari dan menarik para pelakun, penyanyi, juru acara dan lain-lain! yang te rlibat dengan perfileman, TV, hiburan dan media untuk ditawarkan wang untuk masuk PAS ataupun PKR.

Bob Lokman diketahui ramai ada masaalah kewangan. Pernah sampai buka kedai warung di masjid KLCC jual kueh dan kopi untuk Ramadhan.

Kini dialah pale rajin berceramah sana sini. Dari seorang yang lemah lembut dan peramah, bekas juruacara dan kjomedian ini dah mengeluarkan kata-kata kesat dipentas PAS. ]


[Abby Abadi yang dikenali berlakun dalam diri drama TV Gerak Khas baru dilaporkan PAS menjadi ahli seumur hidup.

Masaalahnya adalah kewangan dan peribadi. Abby susah nak dapat tawaran berlakun sejak digugurkan dari Gerak Khas. Sambil itu, dia hadapi masaalah baru cerai dengan Norman Hakim.

Katanya, salah satu masaalah kepada perkahwinan adalah bekas ibu mertuanya yang merupakan aktivis UMNO di Pahang. Dengan bekas suami joke ahli UMNO, Abby masuk PAs kerana dendam.

Ada satu masa media seolah menuduh hubungan Norman dengan isteri sekarang, Memy sebagai punca perceraian. Tapi ada pula kata ketika masih kahwin, Abby dikatakan ada hubungan sulit dengan jantan lebih muda. Wallahu alam.

Kalau betul, mak mertua mana tak marah?

Heboh dikatakan Ustazah segera PAS ini sudah atau akan berkahwin dengan seorang ADUN PAS Kelantan. Khabarnya Takiyuddin ....]

[Hairie Othmas, atau pelakun pemegang watak Leftenen Adnan dalam filem Leftenan Adnan masuk PAS kerana masalah kewangan. Namanya yang harum dari lakunan dalam filem itu tidak dapat dimanafaatkan. Sebabnya tiada lagi tawaran lakunan sejak ditangkap dalam kes khalwat.



Sementara Zulkiflee Ismail adalah pelakun yang sama-sama dengan Abby dalam gerak Khas. Dia juga turut digugurkan. Lakunan okay tapi tidak menyerlah dan hebat sangat. Peluang lakunan berkurangan dan saingan bertambah dari pelakun baru yang lebih terlatih dan terpelajar.


Masuk PAS dan salahkan gomen lah. Bila masuk dunia lakunan, terfikirkah dunia ini tak selumayan Hollywood untuk kaya segera dan ianya sangat kompetitif. Sediakan payung sebelum hujan tak?]


! [Aishah, penyanyi Malaysia dari kumpulan New Zealand Fan Club masuk PAS juga. Dari seorang terpelajar dari Universiti di New Zealand, Aishah memilih mahu menjadi penyanyi dan agak berjaya juga.

Ketika berjaya, sikapnya agak angkuh. Dia lupa populariti adalah kejadian tuhan dan semua ini baharu. Lama-lama ianya akan pudar.

Ketika itu, dia berhadapan dengan masalah perkahwinannya. Dari dulu kemaruk dengan orang putih, perkahwinannya yang kedua adalah dengan orang putih. Lama-lama ia membawa tabiat tak baik kepada anak-anaknya.

Tapi habis satu masaalah, cari satu lagi masaalah. Lepas tu bercinat di Internet dengan suami orang dna kahwin. Dalam setahun dua bercerai. Bercerai pakai SMS.

Ketika itu dia tak dapat lagi jemputan nyanyi. Iyalah penampilan dah teruk. Badan gemuk gedempul. Dah tua. Lagu dan album baru tidak ada. Ketua Wanita Shahrizat tolong hingga Kementeriaan Wanita dah tak ada artis lain melainkan Aisyah saja. Sampai RM300,000 AIsyah dapat.

Bila masuk PAS, dah dingatakan Shahrizat dan dipersalahkan pula kerana masaalah peribadinya. Patut pergi ke mahkamah syariah dan cari kounselor.

Entahlah ... akhir ini. Dah tak bising PAS untuk promosi Aisyah. Kenapa ye?]


[Sham Kamikaze masuk PAS pula kononnya untuk dakwah kata PAS. Konon dakwah stail baru kata mereka. Baca sini.



Mula-mula tak mengaku masuk PAS, tapi akhirnya confirm ikut jejak langkah dan pujukan Bob Lokman yang nak selesaikan masalah kewangan peribadi. Masuk artis dia dapat elect atau over roving income.

Sebenarnya masuk PAS kerana nafsu nak kahwin kedua. (baca Nadi Rakyat sini) Masuk PAS membolehkan dia kahwin lagi ke? Pastinya bukan kerana perjuangan PAS dan kerana nak cari duit]


[Gambar atas adalah pelakun dan pengacara Yatt Hamzah bertemu dengan Nik Aziz bersama suami baru.


Dulu seksi nak gila. Tiba kata-kata dapat hidayat kepala tiba-tiba melekat ke sejadah. Apa pasal perlu cerita pada sedunia benda seperti ini? Cerita kat orang konon rasa bersalah tak tutup aurat.
Rupanya ada cerita lain. Kahwin lari ke Siam. Baca AAKJ sini. Dah susah nak dapat kerja bagi penuntut bekas UiTM ini. Hehehe ... lalu masuk PAS untuk dapat masuk syurga. Dapat juga wang ...]

Alah mukadimmah saja dah panjang. Belum masuk cerita Siti Nurhaliza lagi.

Kita bersambung ke Part 2 lah! KLIK SINI KISAH PART 2

HOUSE PK: Ini petikan dari The Unspinners. Aku sangat setuju dengan apa yang Unspinners dedahkan ini. Memang sah semua artis bermasaalah masuk PAS. Bob Lokman masuk PAS sebab gagal dapat projek dia mintak. Yang lain korang dah tahu apa masaalah mereka.

Makin lama aku makin gelas dengan PAS PUKIMAK ni la.

No comments: