GEMPAR!!! MUKHRIZ SUDAH TERAJANG AHMAD BASHAH!


PAS Kedah sebenarnya berhadapan dengan masalah yang sangat besar dalam usaha mereka untuk mempertahankan kekuasaan mereka di Kedah. Dari isu KUIN sehinggalah ke isu tanah perkuburan swasta Sungai Kob dan keengganan Kerajaan Negeri Kedah membina rumah murah, PAS Kedah sebenarnya berada dalam keadaan yang sangat daif.

Nak menghentam UMNO dan Barisan Nasional, tak banyak isu yang boleh dibangkitkan. Jadi mahu tidak mahu terpaksalah diwujudkan satu isu baru yang diharapkan mampu menggolakkan keadaan UMNO Kedah.

Individu yang menjadi mangsa serangan PAS yang mungkin bertokgurukan Anwar Ibrahim dalam pengurusan isu ini, sudah tentulah Ahmad Bashah dan Mukhriz Mahathir, Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri. Dengan mengharapkan perebutan jawatan seperti dalam PKR yang bukan sahaja bertumbuk dan kerusi terbang malah sehingga keluar parti.

Jawatan merupakan objektif utama kewujudan PKR di negara ini. Kerana laparkan jawatan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim menjadi seperti orang meroyan gila talak. Dek kerana beranggapan jawatan yang boleh memecahbelahkan UMNO dan Barisan Nasional, maka ditimbulkan isu kononnya, pemimpin-pemimpin UMNO Kedah seperti Ahmad Bashah dan Mukhriz Mahathir sedang berebut untuk menjadi Menteri Besar.

Dalam keadaan sekarang, UMNO Kedah dan para pemimpinnya tidak akan bertindak sebodoh itu iaitu berebut jawatan. Dengan tumpuan untuk menang diberikan lebih 100 peratus, bagaimana mungkin cerita tentang perebutan jawatan Menteri Besar antara Mukhriz Mahathir dan Ahmad Bashah boleh wujud?

Atau sebenarnya PAS yang sudah ketandusan thought bagaimana hendak mengatasi pelbagai masalah yang sedang melanda mereka sekarang, khususnya di Kedah sehingga memerlukan ci! ptaan is u yang akhirnya membuatkan PAS sendiri ditertawakan?

Kemelut KUIN masih tidak habis-habis. Kegagalan pengurusan KUIN membayar gaji tetapi pada masa yang sama, terus memotong gaji kakitangannya konon untuk membuat caruman dalam pelbagai sektor, menimbulkan kemarahan kakitangan terbabit.... BACA SAMBUNGAN DI KEDAHAN69ERS.COM

No comments: