GEMPAR BERAPI! PTPTN TARIK BALIK SEKATAN KE ATAS UNISEL!

KUANTAN: Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menarik balik pembekuan kemudahan pinjaman kepada pelajar Universiti Selangor (Unisel) berkuat kuasa serta-merta, kata Pengerusinya, Datuk Ismail Mohamed Said.

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin sudah menghantar surat kepada Unisel mengenai penarikan balik pembekuan pinjaman PTPTN dan para pelajar boleh memohon PTPTN seperti biasa, katanya.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat selepas mendapat respons daripada pelbagai pihak terutama daripada ibu bapa pelajar yang mahu sekatan itu ditarik balik.

Selanjutnya baca disini...

Kalau ikut hati aku la, memang aku tak bagi beb, tapi kerajaan kita ni memang baik hati dan masih fikirkan kebajikan pelajar-pelajar Unisel ni. Semalam aku dengar kerajaan negeri nak bergolok gadai untuk bagi pelajaran percuma, so lepas n aku nak tengok berapa ramai yang nak ambik PTPTN dan berapa ramai yang akan dapat pendidikan percuma seperti dicanangkan oleh kerajaan negeri.

SO, kita mintak kerajaan negeri Selangor bawah pemerintahan si bebal Khalid Gagap ni teruskan gadaian tanah sebanyak thirty juta dan aku nak tengok berapa ramai pelajar mereka boleh bantu, anggap la ini satu cabaran ok gagap?

Pastu aku nak tengok berapa ramai yang nak ambil PTPTN, haru diingat Pakatan ni selalu mendidik rakyat untuk bermimpi basah, sebba mereka ni kan kaki seks? Dari kepala sampai la ke ekor semua gila seks bebas, he he he.

So, kita tunggu dan lihat!

No comments: