PANAS BERAPI! PENDEDAHAN YDP PAS PANDAN ADALAH BUKTI PAKATAN SELANGOR SANGAT RAPUH!

Kisah ni aku ambik dari blog Ular Menyusur Akar.

Klik imej untuk lebih jelas
Sesuatu yang agak janggal apabila YDP PAS Kawasan Pandan merangkap Exco Kerajaan Negeri Selangor mengutus e-mel untuk siaran ke portal Agenda Daily.

Adalah kurang manis bagi Iskandar untuk memanjangkan masalahnya kepada media kerana kedudunkannya dalam pentadbiran negeri. Tambahan pula, beliau boleh juga menyalurkan pandangan tersebut melalui PAS Selangor.

Adalah jelas bahawa Iskandar memohon supaya Agenda Daily memberi ruang untuk memberi soroton usul PAS Kawasan Pandan berkenaan 'coalition agreement' yang telah diluluskan dalam mesyuarat agung mereka pada twenty-one Apr 2012. (Baca Usul 3 di SINI)

Bagi saya, ada sesuatu yang tidak kena pada Iskandar. Ia seolah-olah menggambarkan kesukaran bagi dirinya untuk mempertahankan pendirian PAS dalam Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Selangor. Tanpa pengalaman itu, pastinya beliau tidak akan meminta PAS Kawasan Pandan yang diketuainya, membentangkangkan usul berkenaan di mesyuarat agung.

Pastinya, Iskandar memendam rasa lantaran 2 lagi rakannya dalam Mesyuarat Exco iaitu Dr Halimah Ali dan Dr Ahmad Yunus Khairi tidak dapat membantunya, khususnya dalam perkara membabitkan isu berkenaan Islam dan Melayu.

Read more...

No comments: