PAPAGOMO PATUT MALU KERANA MEMBELA AARON AZIZ SINGAPORK! HIDUP ARTIS MALAYSIA

Wah,aku tak sangka beb PAPAGOMO akan belasah aku dan defend seorang pendatang dari Singapork. Tapi takpe kita kena hormati kebebasan bersuara, bermakna sesiapa joke ada hak untuk cakap apa saja asalkan ianya tidak melanggar undang-undang negara. Betul tak?

Semalam bila aku kata si Aaron Singapork tu patut balik ke negara dia, maka ramailah yang sudah komen. Ada yang mrmbalun aku dan angkat si pndatang tu dan ada juga yang menyokong pandangan aku. Tak sangka benda ni dah boleh buatkan PAPAGOMOtak tido malam dibuatnya. Kih kih kih.

Aku nak cakap sikit la ini blog peribadi aku, apa saja yang aku utarakan dalam blog ini afalah pandangan peribadi aku, so aku tak paksa korang untuk ikut. Sebagai rakyat Malaysia aku ada hak pertahankan artis Malaysia. Kepada peminta blog akunpulak jangan la korang sedih atau marah sebab aku si mamat dari Singapork tu. Aku cakap ni untuk kebaikan sebenarnya.

Aaron datang berlakon kat sini pakai VISA apa joke kita tak tahu hingga ke hari ini. Dari semalam aku tunggu jawapannya, sampai kesudah aku tak tahu cerita sebenar. Takdebyang explain, kalau ada joke oenyokong fanatik tahap gila yang tak rasional langsung. Tau nak mneghina je tapi nampak apa yang tersurat disebalik yang tersirat.

Aku nak cerita sikit la pengalaman kengkawan aku semasa mereka berkerja di Singapork negara Kuan Yew yang tak ubah macam komunis tu. Tahukah pembaca sekalian, rakyat Malaysia yang berkerja di negara Singapork dilayan seperti mamat kontrak Indon dan Bangla je kat sana? Ni melayu jenis Aaron ni semua pandang kita hina beb. Walau merekantinggal di flat tapi lagak merekan mengalahkan pemilik one-story dwelling mewah atas bukit la.

Kalau tak percaya, buat la investigate sikit ata! u tanya saudara mara atau kengkawan yang tinggal di negara tersebut. Benar rakyat kita kerja kat sana ramai tapi apa jawatan kita? Setakat jawatan rendah-rendah je beb. Yang jaatan tinggi semua milik mereka. Kita pulak dok bagi karpet merah kat mereka, siapa maki hamun rakyat senegara untuk pertahankan manusia dari negara KIASU ni.

Termasuk lanrakan blogger PAPAGOMO ni, ada baiknya kalau blogger tersohor dan terhebat tu cuba berkerja di Singapork dulu dan lepas tu tengok la samada dia nak sokong Aaron atau kawasan-kawasan yang sewaktu dengan dia tak? Takat duduk sini dan sokong si mamat Singapork tu, baik tak payah la wei. Kita ni sebenarnya bermurah hati tak kna tempat.

Asyik bagi je semua benda kat orang luar sampai kitabterlepas pandang orang sendiri. Jangan esok kita jadi semacam peribahasa ni "KERA DI HUTAN! DISUSUKAN! ANAK SENDIRI MATI KELAPARAN"

Lagi satu aku ni bukan la diupah atau dibayar oleh seiapa pun. Demi Allah aku hanya sampaikan ikhlas deminmempertahankan artis negara kita. Berita Harian kena bertanggungjawab, jangan la sampai aku mulanpanggil korang BERITA HAIRAN OK. Strict la sikit, jangan paszlnnak glamer korang buat apa saja walau ianya bolrh merosakkan masa depan artis negara kita.

Kalau korang nak sokong Aaron Azizhanya kerana dia hensem, then god assistance us la. Lepas ni aku nak ajak Sharukh Khan berlakon filem Gangster 3 pastu bagi dia anugerah ok tak? Ingatlah rakyat Malaysia semua, sayangi filem tempatan kita, jadikan kisah P.Ramlee sebagai iktibar. Semua hasilnP.Ramlee dipegang oleh Shaw Brothers hingga ke hari in dan mereka buat duit tak hengat punya sedangkan P.Ramlee yang kita sayangi mati dalam kemiskinan.

Aku juga bukankah nak pertikai rezeki si Aaron, memang dia tak bersalah tapi kita yang bebal dokntergila-gilskan artis luar sampai sanggup memaki hamun sesama warganegara. Sedih aku tengok perangai sesetengah orang yang komen disini, macam orang tak berakal joke ada. Salahkah akunpertahankan ARTIS MALAYSIA WAHAI PAPAGOMO?
Aku sayangkan negara aku ini dan aku akan pertahankan warganegara kita dari ditindas dan dihancurkan kerana orang-orsng luar ni. Kepada Aaron Aziz, wa tarak hal sama lu bro, cuma wa nak sedarkan rakyat negara wa jangan jadi terlampau fanatik. Bahaya budaya fanatik ni dan Aaron lu kena terima hakikat bro, rakyat Malaysia memang dilayan seperti rakyat kelas ketiga di Singapork tu.

CINTAI BARANGAN DAN ARTIS MALAYSIA! KATAKAN TIDAK KEPADA WARGA ASING SEMUA!

No comments: