NGO seeks injunction against Felda Global listing


The Association of Felda Settlers' Children (Anak) currently filed a court claim against a open inventory of Felda Global Ventures Holdings (FGVH) upon Bursa Malaysia.

Anak is additionally seeking injunctions to retard Koperasi Permodalan Felda Malaysia Bhd's (KPF) extraordinary general meeting from being convened upon Jan 5, and in disposing of a assets in Felda Holdings, according to aSinar Harianreport today.

"The fact is this movement (public listing) is simply to benefit RM3 billion in funds for a certain agenda come April next year," Anak chief Mazlan Aliman was quoted as saying.

Mazlan combined that KPF, that is a infancy stakeholder in Felda Holdings, is already behaving well upon a own and a standing quo should remain.

Gabungan Peneroka Generasi Wawasan Felda Kebangsaan (Gempak), an additional Felda settlers association, has alsovoicedconcern over a proposed listing.

[More to follow]
Read More @ Source

DAP Hanya Mahu Pergunakan Orang Melayu Untuk Kuasa - Pak Ngah Lengkong

PARIT, eleven November -- Pertemuan eksklusif UMNO-Online bersama Ngah Bin Mat Baki atau lebih dikenali dengan nama Pak Ngah Lengkong di Bota, Parit Perak baru-baru ini memberikan peluang untuk mendalami pengalamannya yang pernah bersama dalam perjuangan DAP di Perak, sehingga beliau dipilih sebagai orang Melayu yang bertanding di Pilihan Raya Umum di DUN Bota Perak. Pertemuan tersebut diaturkan Ahli Parlimen Parit, YB Nizar Zakaria di kediaman Pak Ngah di sebuah hutan di pinggir daerah Bota, Perak. Ngah Bin Mat Baki atau! lebih d ikenali dengan nama Pak Ngah Lengkong, mengakui pilihannya pada tahun 1978 untuk memasuki parti politik berhaluan kiri, DAP yang akhirnya membuka ruang kepadanya untuk menjadi calon DAP di DUN Bota, Perak. "Ketika itu, memang DAP mula mahu mengembangkan sayap mereka, termasuk mahu mendapatkan pengaruh dari orang-orang Melayu. Ketika itu, DAP sedang menubuhkan Biro DAP di Luar Bandar dan kami sebagai calon ini secara automatik menjadi ahli jawatankuasa biro tersebut. "Pada pilihan raya tersebut, saya telah kalah. Selepas itu, saya sedar perjuangan saya tidak betul dan saya perhatikan Perikatan (Barisan Nasional) di sini ketika itu sudah longgar kerana ada pengacau seperti saya di sini," ujarnya dalam pertemuan eksklusif yang diaturkan Ahli Parlimen Parit, YB Nizar Zakaria di kediamannya di dalam sebuah hutan di daerah Bota. Dalam pertemuan selama sejam itu, Pak Ngah Lengkong turut mengagumi ketokohan dan keperibadian Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir ...

Video Rating: 3 / 5

More Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus |
Courtesy of Bonology.com Politically Incorrect Buzz & Buzz

No comments: