SIRI PENDEDAHAN SYAITAN YANG BERLINDUNG DI SEBALIK PEMANDU - OMAR HARAMI ONG @omarmu

Artikel ini dalam bahasa Inggeris yang didedahkan oleh The Unspinners! Aku nak share dengan korang beberapa siri kebabian yang dibawak oleh Omar Ong! Terimalah part pertama:

PEMANDU dikatakan sebagai badan konsultan pada kerajaan untuk memantau dan memudahkan penyampaian kerajaan tapi kini telah sampai nak ganti kerajaan hingga Kementeriaan, Jabatan, agensi dan lain-lain badan kerajaan dibawah telunjuk mereka.

Rupanya kegilaan kuasa Omar Ong dan PEMANDU dibawah jagaan Idris Jala sudah melebihi itu. Dua minggu lepas, twenty-six ahli jemaah kabinet, KSN dan dikuti hari lain oleh twenty-one Timbalan menteri, Ketua Odit Negara, Ketua Peguam negara, KPPA, KSP, KP ICU, KP MAMPU as well as twenty-one KSUs telah dijemput untuk hadiri satu workshop.

The key topics covered were:

Salah satu adalah analisa PTU thirteen oleh Dato Sri Idris Jala. Ya betul ... Idris Jala sering kata dia bukan ahli politik dan hanya melakukan kerja sebagai profesyenal. Pastinya dia ada penglibatan besar Omar Ong yang merupakan sebahagiand ari War Room yang jadi penyebab kalah dan adalah Bendahari Gelang Patah yang dipercayai menyumbang kekalahan Dato Ghani Osman kepada Lim Kit Siang

Kononnya dia memberi analisa pengundian membandingkan PRU13 dan PRU12, isu-isu yang dibangkitkan dan keresahan rakyat, pandangan hipotesis mengenai arah tuju pengundi bandar, baru dan cina dan senario-senario Pu14.



Pandangan satu panelis luar telah diambil yang mana mereka adalah:

Tan Sri Datuk Rafiah Salim,
Tan Sri Ambrin bin Buang,
Tan Sri Tony Fernandes,
Tan Sri Yong Poh Kon,
Dr Chandra Muzaffar,
En Afzal Abdul Rahim,
En Wan Saiful Wan Jan and
Mr Stephen Hagger



Panelist yang bukan ahli politik, malah condong pro-pembangkang, dan sangat kritikal terhadap kerajaan memberi pandangan mengenai isu-isu yang kononnya penyebab BN tapi nampaknya adalah agenda-agenda pribadi dan kumpulan yang mereka ada terlibat:

Polarisation of a nation
Education system which differs from a rakyats expectations
Rising incidences of crime as well as corruption
Distrust in key institutions
Inconsistent communication from a government

Bukankah ini adalah bulletin pembangkangd an NGO tertentu?

Cadangannya pula:

O Government contingency embark upon some-more effective communication as well as avoid inconsistencies in messaging. Disebalik pandangan ini adalah suara Utusan malaysia dan suara-suara pro Melayu seperti Perkasa akan didiamkan.

o Government contingency make firm its mercantile in front of as well as a products as well as services tax (GST) contingency be implemented. GST ini bakal dipolitikan oleh pembangkang. Sediakah PEMANDU dengan penerangan yang menjelaskan. INi bukan bulletin politik pun.

o Government contingency do some-more to encounter a expectancy of a rakyat in conditions of education, crime as well as corruption. Dalam lain bahasa, tiada bulletin untuk membantu pengundi dan penyokong utama iaitu Bumiputera.

o Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) needs to be continuedo Embark upon Public Service Delivery Tran! sformati on. BR1M hanya RM500 saja tapi pengusaha dna usahawan bukan Bumiputera membolot pernigaan dan bakal kontrak kerajaan. Public delivery hanya bulletin PEMANDU dan banyaklah konsultansi untuk PEMANDU dan Omar Ong.

Bersambung lagi di part kedua....sekejap je lagi...

No comments: