LAPORAN MISI KP1M HARI KEEMPAT DI JORDAN! ADA PIHAK YANG PERTIKAI MISI BANTUAN KEMANUSIAAN?




Nak tengok gambar penuh! KLIK SINI - Kena tengok wei, banyak gambar-gambar touching. Aku saja letak muka Azeez ni sebab dia ni memang apa orang kata kat dia pun, tang bantuan kemanusiaan dia memang A!

Niat murni Kelab Putra 1 Malaysia (KP1M) dalam membantu mangsa perang Syria yang melarikan diri ke Jordan rupa-rupanya telah disalahertikan oleh sesetengah pihak.

Persoalan mengenai siapakah sebenarnya pelarian Syria itu tidak penting kerana misi itu dibuat atas dasar keprihatinan kerajaan dalam membantu sesama umat Islam yang mengalami kesusahan.

Konflik yang berlaku di Syria tidak kiralah siapa yang mencetuskannya iaitu sama ada golongan pemberontak mahupun kerajaan negara itu, ternyata telah mengakibatkan rakyatnya menanggung derita hari demi hari.

Justeru, kehadiran KP1M di bumi Jordan adalah untuk mengurangkan keseng! saraan h ampir 37, 000 rakyat Syria yang kebanyakannya adalah di kalangan umat Islam.

Ketika mengulas mengenai kutukan demi kutukan ke atas Misi Bantuan Kemanusiaan Pelarian Syria, Duta Malaysia ke Jordan, Datuk Abdul Malek Abdul Aziz, berkata pihak-pihak tersebut perlu faham niat sebenar kedatangan KP1M ke negara itu.

Read more...

No comments: