CILI KASI TARUK! ELOK DIBIAR JE JANJI BERSIH (4.0) MERUSUH!

PENULIS tidak nampak bila lagi peluang terbaik untuk merendahkan imej Pakatan haram yang menaungi Bersih 4.0 pada malam sambutan Merdeka pada 30 Ogos 2012, melainkan membiarkan sahaja beruk-beruk ini berhimpun di Dataran Merdeka pada malam tersebut dan merusuh.

Kalau dalam rusuhan itu nanti depa nak terbalikkan apa sekalipun, biarkan saja. Pergi Mahkamah joke nanti, ada pulak Hakim biol yang kata Bersih ini tidak ganas, macam keputusan yang berlaku baru-baru ini. Elok kalau kereta dia diletak dalam laluan perusuh, kita nak tengok apa jadi.

Yang penting tu, gambaran dan imej keganasan perusuh itu nanti akan menjauhkan lagi undi rakyat dari puak-puak yang akal kurang nak berjalan ini, seperti mana yang berlaku dalam Bersih 3.0 yang lepas. Macam-macam boleh dituduh puak-puak ini nanti (selain mencetuskan rusuhan), antaranya merosakkan sambutan kemerdekaan.

Selepas tu kalau polis nak bertindak, bertindaklah. Walaupun ada yang akan kata polis lambat bertindak dan sebagainya, tapi sejarah membuktikan, polis bertindak awal joke kena, bertindak lambat joke kena juga.

Maka dengan itu, pedulikanlah apa orang nak kata.

Sudah ada maklumat mengatakan bahawa rusuhan pasti berlaku malam itu kerana puak-puak ini mahu terus mencari pasal dengan polis dan kerajaan dan menambahkan isu dalam kempen pilihanraya.

Seperti biasa, samseng yang bakal mencetuskan rusuhan akan ditempatkan di hotel-hotel berdekatan. Sekarang khabarnya tempahan dah dibuat dan silap-silap sudah ada yang tiba joke di Kuala Lumpur.

Hotel, bukan tepi jalan. Funding seperti biasalah, datang dari negerinegeri yang diperintah Pakatan Rakyat seperti diakui masing-masing Nik Aziz, Azizan Razak, Guan Eng dan Khalid Gagap dalam episod ga! nas Bers ih 3.0.

Bersih ini dia berbeza sikit dengan begitu banyak himpunan haram lain yang dianjurkan parti-parti pembangkang, kalau berlaku rusuhan joke itu atas nama Bersih, bukan parti-parti pembangkang. Sebab itu perusuh tidak segan silu nak jahanamkan kenderaan polis, pukul orang dan sebagainya sebab dia yakin parti pembangkang tidak akan dilibatkan.

Rekalah cerita konon polis langgar orang dan nak keluarkan mangsa di bawah kereta, yang mana sekarang kita tau terbukti auta!!!

Memanglah depa tak mengaku terlibat, cuma beri sokongan kepada NGO bernama Bersih (siapa yang percaya itu memanglah bodoh tak reti di ajar). Berak tengah jalan, bodoh sajalah mengaku.

Tapi rakyat dah tau dah parti-parti pembangkang ini terlibat, dan kalau berlaku apa-apa, parti-parti pembangkang inilah yang akan disalahkan. Maka itu, kalau berlaku kekecohan nanti, rakyat tidak akan sama sekali menyalahkan polis, sebaliknya puak-puak ini.

Tengok sajalah beberapa siri himpunan hijau, himpunan oren yang dianjurkan parti pembangkang, ada ke berlaku kekecohan (kalau betullah polis puncanya)? Kalau jalan elok-elok, tak baling kereta polis, jahanamkan harta benda awam, pukul orang dan sebagainya, tidak kuasa polis nak bertindak, polis joke tau penat.

Sumber; MyKMU

No comments: