CILI KASI TARUK! ORANG INDIA MENGAMUK DIHASUT OLEH RAFIZI DAN ZURAIDA MAK LAMPIR!


Kehadiran ketua pemuda MIC, ahli MIC serta NGO berkumpul diperkarangan pejabat PM untuk memberi sokongan kepada kerajaan dan Dato' Najib yang telah menyelesaikan beberapa isu mengenai komuniti kaum India berakhir dengan pergaduhan dengan kumpulan PKR yang juga berada di situ.

Merahmato.blogspot.comsinimendedahkan siapa dalang pergaduhan itu.

Ahli-ahli PKR turut berkumpul di tempat yang sama untuk menghantar memo protes bagi pelajar B. Reshina yang sudah berhenti dari persekolahan kerana tidak mempunyai dokumen pengenalan diri yang lengkap.


Naib Presiden PKR cuba menyalahkan pihak MIC kerana mencetuskan ketegangan. Tetapi video ini menunjukkan kebenaran. Laporan joke ada di merahmato.blogspot.comsini

Ini dinafikan oleh Pemuda MIC, T Mohan. Dia memberitahu media bahawa mereka terpaksa mempertahankan diri apabila beberapa ahli PKR menyerang kumpulan mereka.


Dalang pergaduhan ini dipercayai adalah Rafizi dan Zuraidah. Sebagai Ketua STrategik PKR, memang lazminnya suka mencetuskan kontroversi untuk di propagandakan. Tidak hairan Rafizi terlibat.


Manakala Zuraidah yang mempunyai bau badan MASAM memang dikenali kerana cara dan sikap KASAR mempunyai reputasi memulakan kontroversi, fitnah dan pergadihan.

Kata T Mohan lagi, PKR mahu dilihat membantu Reshina untuk mendapatkan Mykad hanya bantuan simbolik saja kepada kaum India.

Berbanding dengan MIC, T Mohan memberitahu telah menyelesaikan 9,529 kes sedemikian. Dia turut menawarkan untuk membantu membawa kes B.Reshina ini ke Jabatan Pendaftaran Negara.

Masalah seumpama ini timbul kerana ramai ibubapa tidak mendaftarkan kelahiran mereka dan bukannya kerana kesalahan dari pihak JPN mahupun kerajaan.

Sumber: The Unspinners

No comments: