CILI KASI TARUK! WARTAWAN CINA ADALAH MANUSIA PALING BODOH DAN BEBAL NAK MAMPOS!



Sebelum ni, blogger Semut Hitam dah jelaskan yang isu kenapa MB Pahang ni marah semalam ialah sebab laporan yang disiarkan dalam akhbar Sin Chew. Klik kat sini.

Petikan dari akhbar tersebut ternyata tidak benar dan ia tetap juga buat perkara tersebut. Malah akhbar Sin Chew itu juga tak pernah semak semula sumber yang diorang dapat.

Macam mana dia dapat berita tu sedangkan dia sendiri tak ada di Majlis yang dianjurkan oleh MITI dengan wakil penduduk di sebuah Hotel baru - baru ni?

Itu persoalan utamanya. Seperti yang kita semua sedia maklum, bidang kewartawanan ni ada etika mereka tersendiri.

Ternyata apa yang dilakukan oleh wartawan Sin Chew tu jelas telah melanggar etika tersebut. Dia tak pernah semak joke maklumat yang dia dapat.

Tapi, dia tetap juga buat laporan dalam akhbar mengatakan yang MB nak pindahkan sisa kilang Lynas ke Sungai Lembing.

Bila dijelaskan perkara tersebut, mereka masih jugak nak mempersoalkannya. Tak ke Bodoh namanya tu? Serupa bercakap dengan tembok!!!

Jadi tak salah la kalau MB Pahang ni naik angin sebab orang buat fitnah yang jelas dan nyata terhadap diri dia. Tahan lagi la dia kata akhbar Sin Chew tu Bodoh daripada pemimpin DAPigs kata wartawan ni Pelacur!!!

Sumber: Semut Hitam

House PK: Baik di Pahang mahupun Perak, malah tak salah la kalau aku kata seluruh negara ni sedang menghadapi ancaman teruk dari suratkhabar Cina yang amat Racist ni. Wartawan-wartawan Cina ni sudah besar kepala beb! Makin dijaga makin besar kepala mereka.

Aku sokong dengan tindakan MB Pahang ni, sebab wartawan Cina dewasa ini dah jadi macam KEPALA BAPAK GANGSTER! Mereka boleh tulis apa saja mereka nak dan takde sesiapa joke berani ambil tindakan terhadap mereka. So sebab itulah kaum yang koneknya kecik ni berlagak seolah-olah konek mereka besar dan panjang adanya.

Ada! seseten gah negeri tu punya la jaga wartawqan Cina ni sampaikan pemerintah negeri tu akan menganjurkan sarapan bersama KKK wartawan hina dan cibai dari suratkhabar Cina ni sebulan sekali, sampai begitu sekali mereka dijaga.

Tapi mereka tetap tibai juga, contohnya kes MB Pahang ni. So permintaan aku, layanlah mereka sebagaimana anda melayan wartawan lain, tak yah nak lebih-lebih. Kalau pemimpin DAPigs sendiri boleh panggil wartawan melayu sebagai pelacur, takkan la kita nak junjung tinggi wartawan bebal akhbar Cina ni yang tak reti cakap Melayu dan English ni kot?

Adakah aku racist? Pergi mampos la, lu orang boleh cakap apa saya tak boleh ka kimak punya cibai?

Korang jugak boleh baca tulisan Sanggah Tok Janggut kat sini pasal WARTAWAN TAHAP ANJING AKHBAR CINA ni.

No comments: